fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני רוצה להיות חלק מהחברה"

מרינה מללאשוילי. צילום: דורון גולן
מרינה מללאשוילי. צילום: דורון גולן

קרייתים / דורון גולן

בביתה הקטן בקרית אתא יושבת מרינה מללאשוילי, 41, ומחפשת עזרה לצאת מהחובות הכספיים אליהם נקלעה לאחר שאיבדה את אימה שבה טיפלה עד יומה האחרון.

סיפור חייה של מללאשוילי מגלם בתוכו חיים קשים של אלימות ומאבק במחלת הסכיזופרניה ויחסה של החברה לתשושי נפש. מללאשוילי נולדה בגיאורגיה כהייתה בת שש נפטר אביה. כילדה היא נפלה קורבן להתעללות מינית שביצעו בה השכנים ואז עברה לפנימייה. "לא היה מי שישמור עלי" היא מספרת "החיים שם היו חיים של אלימות, אנשי הסגל היו נותנים מכות על כל דבר".

מרינה מללאשוילי. צילום: דורון גולן
מרינה מללאשוילי. צילום: דורון גולן

בגיל 15 עלתה לארץ עם אימה והחיים נראו מבטיחים עד שהגיעה לשנות העשרים וגילתה את מסיבות הטבע והסמים. "בגיל 22 באחת המסיבות טבע לקחתי סם אקסטא שהיה לא טוב והכניס אותי למצב נפשי קשה של דיכאונות ובעקבות זה אושפזתי בבית חולים לחולי נפש בטירת הכרמל. מאז לא התקרבתי לשום סוג של סם". השפעותיו הקשות של הסם הביאו להתדרדרות במצבה הנפשי, היא אושפזה חמש פעמים בטירת הכרמל ואובחנה כמי שסובלת מסכיזופרניה שבה היא מטפלת באמצעות פסיכיאטר ותרופות פסיכיאטריות.

מללאשוילי מקבלת קצבה של כ-2500 שקלים מביטוח לאומי אולם לאחר שאימה שבה טיפלה, נפטרה לפני שלושה חודשים, היא לקחה הלוואה של 5000 שקלים כדי לשים מצבה על קברה, התדרדר בחדות מצבה הכלכלי ובעל הדירה שבה היא מתגוררת מאיים להוציאה. "כל מה שנשאר לי זה 400 שקלים לחודש כדי לחיות" היא מספרת "קשה לי להתקבל לעבודות כי אנשים נרתעים ממני, אנשים חושבים שאני משוגעת והמחלה מורידה מהערך שלי" היא מספרת "אני מספרת על העבר הנפשי שלי כבר בפגישה הראשונה כי אני רוצה שאנשים ידעו את האמת".

בסלון ביתה המעוצה עם דמויות של מלאכים ופיות, כשהיא מחזיקה את הכלבה שלה, סיסי, היא אומרת "אני רוצה להיות חלק מהחברה, אני רוצה שיהיה לי בטחון כלכלי וחבר רציני".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות