fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אבן צור נגד רפאל: יקים אוהל מחאה מול הכנסת

בעיריית קרית ים טוענים כי רפאל חייבת לה מיליונים כחלופה לדמי ארנונה. אבן צור ינסה לרתום ח"כים למאבקו. "לקרית ים יש הזכות לצמוח ולהתפתח", הוא אומר
רפאל. צילום: דורון גולן
רפאל. צילום: דורון גולן

 

עיריית קרית ים מחדשת את מאבקה נגד רפאל בטענה, כי רפאל חייבת לה מיליוני שקלים כחלופה לדמי ארנונה.

על קרית ים מוטלות הגבלות בתחומי המסחר והבנייה עקב קרבתה לרפאל, המוגדרת כמפעל בטחוני. בין העירייה לרפאל התנהל משא ומתן, על פיו אמורה העירייה לקבל תשלום מרפאל כחלופה לדמי ארנונה, אותם הייתה יכולה לגבות העירייה אלמלא המגבלות שמוטלות עליה. השבוע החליט ראש העירייה, דוד אבן צור, כי הדיונים מוצו וכי בהנהלת רפאל נוהגים כלפי העיר בציניות ובאטימות לב מוחלטת.

"תושבי הצפון בכלל ותושבי קרית ים בפרט מועסקים כאן". רפאל (צילום: דורון גולן)
"תושבי הצפון בכלל ותושבי קרית ים בפרט מועסקים כאן". רפאל (צילום: דורון גולן)

על פי חישובים שערכו כלכלנים, אמורה הייתה רפאל לשלם לעירייה מדי שנה חלופת ארנונה בסך של כ~20 מיליון שקלים, בגין הנזקים המצטברים הנגרמים לעיר כתוצאה מההגבלות השונות בתחומי המסחר והבנייה. בעירייה טוענים כי בפועל משלמת רפאל מדי שנה כ~4.5 מיליון שקלים בלבד, ובמו"מ שהתנהל מולה באחרונה, הביעו ברפאל נכונות לשלם 10 מיליון שקלים.

לאחר מאמצים מרובים ובכלל זה גיוס שירותיו של האלוף גדי שמני, שהוכיח כי ההגבלות על קרית ים ניתנות להסרה, הודיע ראש העירייה להנהלת רפאל כי הוא אינו מוכן להתפשר על המגיע לעיר וכי הוא חוזר למסלול המחאה הפעילה. בשבוע הבא מתכוון אבן צור להקים אוהל מחאה בגן הוורדים שמול הכנסת במאמץ לגייס למאבק גם את חברי הכנסת.

"לקרית ים יש הזכות לצמוח ולהתפתח בלי שהדבר ישפיע בשום דרך על רפאל. לא יתכן שמפעל ביטחוני, חשוב ככל שיהיה, יפעל כלפי עיר ואם בישראל בצורה דורסנית והרסנית אשר פוגעת בכל אחד מתושביה", אמר אבן צור.

מרפאל נמסר בתגובה: "טיעוניו השונים של ראש עיריית קרית ים אינם עולים בקנה אחד עם העובדות ואין לנו כוונה להיכנס לשיקוליו הפוליטיים. ראש העירייה אף סירב להצעה המיטיבה עם העיר באופן משמעותי וכנראה מנסה לפתור את כל מצוקותיו על גבה של רפאל. רפאל מהווה נדבך מרכזי לא רק בביטחון המדינה אלא גם בכלכלתה ובתרומתה הרבה לחברה ולקהילה. תושבי הצפון בכלל ותושבי קרית ים בפרט מועסקים ברפאל באופן ישיר ועקיף ולכך תרומה משמעותית לכלכלת העיר ולרווחתה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות