fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"תזכרו את היום הזה, זה יום היסטורי"

אמר שר התחבורה ישראל כ"ץ בטקס הנחת אבן פינה לרכבת הקלה מנצרת עילית לחיפה
מניחים את אבן הפינה לפרויקט
מניחים את אבן הפינה לפרויקט

פרויקט הרכבת הקלה מנצרת עילית  לחיפה עולה על הפסים: שר התחבורה ישראל כ"ץ וראש עיריית נצרת עילית רונן פלוט הניחו היום את אבן הפינה וחשפו את התחנה הראשונה בפרויקט שיוצא לתכנון וביצוע על ידי חברת כביש חוצה ישראל.

מניחים את אבן הפינה לפרויקט (צילום עצמי)
מניחים את אבן הפינה לפרויקט (צילום עצמי)

שר התחבורה אמר כי הפרויקט יוצא לדרך בתמיכה ותקצוב הממשלה. "למזלי עוד לא יצא לי להניח אבן פינה לפרויקט שלא קרה, כשנכנסתי לתפקיד קיבלתי הרבה אבנים אבל עכשיו בת"א העבודות בעיצומן ויש גם רכבת לירושלים, כבישים חדשים בכל הארץ, נמלים ושדה תעופה", אמר.

השר ציין את תרומתו של ראש העיר רונן פלוט לקידום הפרויקט וקיצור הליכים ביורוקראטיים בהליך התכנוני הממושך. "זהו רגע היסטורי לא רק לנצרת עילית אלא לאזור כולו",  אמר ראש העיר וציין כי העירייה רואה בפרויקט עוגן חשוב להמשך פיתוחה של העיר וצמיחתה בשנים הקרובות. "שנים על גבי שנים מדברים על הרכבת מנצרת עילית לחיפה, עכשיו סוף סוף יש תכנית סטטוטרית מאושרת, יש החלטת ממשלה, יש חברה רצינית שלוקחת את הפרויקט לביצוע ויש שר תחבורה עם יכולת ביצועית  יוצאת מן הכלל להוציא לפועל פרויקטים גדולים ולחולל מהפכה חסרת תקדים בכבישי ישראל", אמר פלוט.

השר כץ  אמר כי הרכבת מנצרת עילית לחיפה היא אחד הפרויקטים הגדולים שמדינת ישראל מקדמת היום עם ערך מוסף חשוב שיחבר את העיר ויסייע למנף, לקדם ולהכפיל את מספר התושבים. "בעוד מספר שנים כל תושב  בנצרת עילית יוכל לעלות על רכבת בשכונת מגוריו ולהגיע למפרצית בחיפה בלי להחליף רכבות בדרך ומשם ישירות לת"א. יום חשוב מאוד, תזכרו את היום הזה זהו יום היסטורי".

פרויקט הרכבת נאמד בכ –7 שקל וביצועו צפוי להימשך מספר שנים.  התוואי מתוכנן על פני  41 ק"מ  כולל   19 תחנות  ו- 32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל 4 דקות. תחנת הקצה תצא מצומת המוסכים בכניסה המערבית לנצרת עילית ומשם תמשיך ל- 9 תחנות בשטח העיר: השוק העירוני, קריית הממשלה, שכונת זאב, כיכר הפסנתר, צומת מכבי ותחנות באזור תעשייה ג', שם מתוכנן חניון 'חנה וסע'

בטקס השתתפו יו"ר חברת כביש חוצה ישראל חוסאם בשארה והמנכ"ל דן שנייבך.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות