fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהיום קל יותר לאבחן סרטן העור במרכז רפואי העמק

בבית החולים העמק בעפולה נפתחה לאחרונה מרפאת שומות ממוחשבות לאבחון סרטן העור באמצעות מכשור אופטי מתקדם שמאפשר לצלם את נקודות החן ולצפות בהן בהגדלה
ד"ר מירי קרנר (צילום: דוברות)
ד"ר מירי קרנר (צילום: דוברות)

בבית החולים העמק בעפולה נפתחה לאחרונה מרפאת שומות ממוחשבות לאבחון סרטן העור באמצעות מכשור אופטי מתקדם שמאפשר לצלם את נקודות החן ולצפות בהן בהגדלה, ובכך להגדיל את הסיכוי לאבחון מוקדם של נגעים החשודים לסרטן העור מסוג מלנומה.

סרטן העור הינו הגידול הממאיר השכיח ביותר בישראל, ובאזור העמקים השכיחות של המחלה אף גדולה יותר מאשר באזורים אחרים בארץ. לדברי ד"ר מירי קרנר, מומחית בכירה ברפואת העור ובסרטן העור: "סרטן העור מסוג מלנומה הוא סרטן קטלני, שהשכיחות שלו בישראל ובעולם נמצאת כל הזמן במגמת עלייה. גורמי הסיכון למלנומה הם נקודות חן מרובות, עור בהיר, נטייה לכוויות בעור בחשיפה לשמש, ריבוי נמשים, היסטוריה של כוויות שמש בילדות, וספור אישי או משפחתי של סרטן העור. האבחון המוקדם של סרטן העור הוא הגורם המשפיע ביותר על הסיכוי לנצח את המחלה".

בשנים האחרונות פותחו טכנולוגיות הדמיה לא פולשניות המשפרות את האבחון המוקדם של המלנומה, אשר מעלות ומשפרות מאד את הדיוק באבחנה של סרטן עור מסוג מלנומה, והן הוכנסו לשימוש במרכז רפואי העמק.

לדברי ד"ר קרנר, שילוב של המכשיר האופטי החדש המאפשר לראות בהגדלה את תבניות העור בשכבות העמוקות יותר של העור, שאותן לא ניתן לזהות באמצעים אחרים, והצילום הדיגיטלי של הנגעים החשודים, מאפשרים גם מעקב אחר שומות חדשות או שומות משתנות שעלולות להפוך סרטניות.

האבחון המתקדם מתבצע במרפאה הדרמטו-אונקולוגית, בתוך מחלקת העור שבמרכז רפואי העמק, על ידי ד"ר מירי קרנר, שהשתלמה בנושא במרכז הסרטן היוקרתי בניו יורק. במהלך התמחותה צברה ד"ר קרנר ניסיון רב באבחון מוקדם של סרטן העור והטיפול בגדולי העור. השירות לשומות ממוחשבות במרפאת העור איננו כלול בסל הבריאות.

ד"ר מירי קרנר (צילום: דוברות)
ד"ר מירי קרנר (צילום: דוברות)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות