fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עפולה: נבחרת יובלים זכתה במקום ראשון בתחרות ארצית

בבית הספר "יובלים" עפולה, תלמידים עם שיתוק מוחין, מתאמנים במשחק הפראלימפי "בוצ'יה", ספורט ייחודי לאנשים עם מוגבלות גופנית קשה בגפיהם העליונות והתחתונות.
ספורטאי יובלים (צילום אתר ביה"ס)
ספורטאי יובלים (צילום אתר ביה"ס)

בבית הספר "יובלים" עפולה,  תלמידים עם שיתוק מוחין, מתאמנים במשחק הפראלימפי "בוצ'יה", ספורט ייחודי לאנשים  עם מוגבלות גופנית קשה בגפיהם העליונות והתחתונות. נבחרת ביה'ס זכתה במקום ראשון בתחרות ארצית בבוצ'יה,

הבוצ'יה הוא ענף ספורט ייחודי המבוסס על הכדורת הצרפתית "פטנק". החל מ-1984 הפך המשחק להיות ספורט פאראלימפי- במשחקים האולימפיים לספורטאים עם מוגבלויות. המשחק מיועד לקבוצות או יחידים. מטרת המשחק היא לזרוק כדור בצבע אדום או כחול קרוב ככל האפשר לכדור המטרה- הכדור הלבן.

 

ספורטאי יובלים (צילום אתר ביה"ס)
ספורטאי יובלים (צילום אתר ביה"ס)

את הכדורים ניתן לזרוק עם הידיים, לבעוט עם הרגליים או לדחוף באמצעות רמפה המשלימה את פעולת הגלגול אל המגרש. המשחק מבוסס על מיומנותו ורגישותו של השחקן ודורש ריכוז גבוה, דיוק, ויסות כוח וחשיבה טקטית.

הודות למיזם "פיתוח ענף הבוצ'יה בישראל" של מרכז איל"ן לנכים ברמת גן והביטוח הלאומי, באישור ובליווי של הפיקוח על בית הספר ומשרד החינוך, זוכה ביה'ס  לסיוע ברכישת הציוד הייחודי למשחק ולסבסוד נסיעות לתחרויות. שחקני הנבחרת הבית ספרית מתאמנים פעמיים בשבוע, בהדרכת מורה לחינוך גופני ופיזיותרפיסטיות,  שעברו הכשרה בתחום.

לפני כחודשיים נבחרת בית הספר השתתפה בתחרות של מחוזות חיפה והצפון והגיעה למקום השני, כמו כן, העפילה לבית העליון ולתחרויות ברמה הארצית. בימים אלה ממש נבחרת בית הספר השתתפה בתחרות הארצית. שני בתי ספר מכל הארץ השתתפו בתחרות ושאר הקבוצות הגיעו ממרכזי איל"ן ומרכזי ספורט לאנשים בוגרים עם מוגבלויות מרחבי הארץ.

יהודה גלברג, מנהל ביה'ס: 'תלמידנו חשו כספורטאים שווים, במשחק המותאם להם, המאפשר מימוש יכולותיהם, וחוו חוויה מעצימה של מסוגלות. לאחר התחרות וההתרגשות הגדולה שחקני הנבחרת ספרו שהמשחק מקנה להם ביטחון עצמי וכוח לנסות דברים חדשים (נוראל), שההשתתפות תרמה לתחושת המסוגלות ורצון להצליח גם בלימודים (דניאל), ההשתתפות הוסיפה שמחה וסיפוק בחיים ובשגרת היום- יום (רפאל) ושהייתה הרגשה של הנאה והצלחה (איימן).

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות