fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נקבע שיא עולם לצליחת הכנרת: 22 ק"מ בשמונה שעות

תיאודור יאק מדרום אפריקה הצליח לשבור שיא של 70 שנה
יאק בסיום המשחה
יאק בסיום המשחה (צילום יח"צ)
יאק בסיום המשחה
יאק בסיום המשחה (צילום יח"צ)

שחיין המים הפתוחים תיאודור יאק מדרום אפריקה החליט להביע את תמיכתו בדרכו – שחייה למרחקים ארוכים. הוא עבר 22 ק"מ בשמונה שעות ושלוש דקות וקיזז שעה וחצי מהשיא שנקבע לפני 70 שנה. תושבי עוטף עזה מוזמנים להשתתף בצליחת הכנרת בחינם

יאק מדרום אפריקה קבע היום שיא חדש בצליחת הכנרת מצפון לדרום, כששחה את 22 הק"מ מכפר נחום למעגן הסירות של הפועל עמק הירדן, בזמן של שמונה שעות ושלוש דקות, שיפור של שעה ושלושים ושש דקות לשיא הקודם שנקבע ב-1944 על ידי יצחק יחזקאל ז"ל מהפועל ת"א. המשחה של יאק שאורגן על ידי ספידו והמועצה האזורית עמק הירדן, היה האמצעי של השחיין הדרום אפריקאי להביע תמיכה במדינה ישראל. יאק הוא שחיין מים פתוחים מאוד ידוע בארצו, ששחה 82 פעמים מסביב לאי רובן איילנד, בו היה כלוא בעבר נלסון מנדלה.

יאק: "בדרום אפריקה יש לא מעט אנשים שאינם תומכים בישראל ולי היה חשוב דווקא בימים אלא להביע את תמיכתי בכם. אני לא אחד שמתחבא בין השיחים ואני עושה זאת בראש מורם ובצורה הטובה ביותר שאני יודע להביע סולידריות, שחייה. יש לי כאן חברים ואני גם עושה עסקים עם ישראלים.

"התנאים בכנרת היו קשים. טמפרטורת המים, 28 מעלות לא הוסיפה, אני רגיל לשחות בטמפרטורה של 12 עד 14 מעלות וגם העובדה שמדובר במים מתוקים ולא מלוחים הקשתה, הגעתי לחוף ממש על הגחון, אבל זו בהחלט הייתה חוויה יוצאת מן הכלל ואולי נחזור לכאן בשנה הבאה עם עוד כמה שחיינים" .

אתה יודע ששברת שיא שנקבע לפני 70 שנה?
"שמעתי על כך, אם כי השחיין הישראלי שחה מדרום לצפון ואני שחיתי בכיוון ההפוך. אבל התוצאה לא חשובה, העיקר במשחי מים פתוחים זה לסיים את המשחה ואני שמח שהצלחתי לעשות את זה. אני רוצה להודות לצוות שעזר לי ולשחיינים הישראלים שהתחלפו לאורך הדרך ואירחו לי חברה במים"

המשחה של יאק היה המתאבן לקראת צליחת הכנרת ה-61 שתתקיים ב-20 בספטמבר. 10,000 שחיינים כבר נרשמו לצליחה. אילן בן דרור מבעלי חברת ספידו המארגנת את האירוע, הודיע היום שראש המועצה האזורית עמק הירדן, יוסי ורדי, החליט כי תושבי עוטף עזה שירצו לקחת חלק בצליחה המסורתית יוכלו לעשות זאת השנה ללא תשלום, כל מה שעליהם לעשות הוא להירשם מראש באתר האינטרנט של צליחת הכנרת.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות