fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סבתא מרה ממגדל העמק חגגה יום הולדת 100

מרה פבזנר, מהנדסת פיזיקה בעברה, חגגה ובין כל הברכות והאיחולים זכתה גם לביקור ראש העיר בביתה
ראש העיר אלי ברדה עושה כבוד למרה (צילום עצמי)
ראש העיר אלי ברדה עושה כבוד למרה (צילום עצמי)

בסימן טוב ובמזל טוב: בימים אלה חוגגים פבזנר מרה ובני משפחתה את יום הולדתה ה-100. במסגרת החגיגות, זכתה מרה לצד כל האיחולים והברכות של בני המשפחה, החברים והשכנים גם לביקור מרגש של ראש העיר אלי ברדה, ממלא מקומו ומחזיק תיק הקליטה סרגיי אוקלנדר ורכזת "הקרן לידידות" רחלי מולר שהגיעו לביתה, בירכו אותה במזל טוב, בריאות ואריכות ימים והעניקו לה שי צנוע.

ראש העיר אלי ברדה עושה כבוד למרה (צילום עצמי)
ראש העיר אלי ברדה עושה כבוד למרה (צילום עצמי)

מרה הנרגשת הודתה לראש העיר או כפי שהיא כינתה זאת "בעל הבית של העיר ביקר אותי בבית שלי" והודתה על התרומה שהם תורמים לעיר ומיד זכתה לחיבוק אוהב ומעריך בצירוף ברכות לשנים טובות ובריאות מראש העיר.

מרה, אישה חכמה שעדיין שומרת על צלילות והומור חד, עלתה לישראל בשנת 1990 היישר למגדל העמק בעקבות בתה. היא נולדה בסנט פטרסבורג, רוסיה, בדיוק בתחילתה של מלחמת העולם הראשונה. למרות הקשיים זכו היא וארבעת אחיותיה לבית חם ואפילו הצליחו לסיים תואר ראשון באוניברסיטה.

עם השנים היא החלה לעבודה כמהנדסת פיזיקה ולאחר מלחמת העולם השנייה במהלכה נשלחה לייצר מנועי מטוסים עבור הצבא הכירה את בעלה ונולדו להם שתי בנות- ליזה ומרינה.

בשנת 1990, שמונה שנים לאחר מות בעלה, עלתה בתה הקטנה מרינה לישראל ומרה באה בעקבותיה. "בהתחלה רציתי רק לסייע לבתי וחשבתי שאני בנופש ותיכף אחזור לרוסיה. מהר מאוד הבנתי שפה זה הבית שלי. התאהבתי בארץ ישראל ובמגדל העמק שלי".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות