fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי 90 שנה נערך גילוי מצבה

משטרת ישראל ממשיכה במסורת ההנצחה הראויה לשבח. במבצע "אצבע הגליל" ב-1923 נהרגו 3 חיילים של משיירת המנדט הבריטי. החיילים נקברו בבית הקברות הפרוטסטנטי בנצרת, אותרו ושוקמו על ידי עמותת ותיקי משטרת המנדט. תחנת נצרת סייעה בהפקת הטקס
קברים אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

משטרת ישראל מדווחת היום (ראשון) כי בשבוע שעבר, כמעט תשעים שנה לאחר נפילתם של שיירת המנדט הבריטי נערך בבית הקברות הפרוטסטנטי בנצרת טקס גילוי המצבות המחודשות על קברי השוטרים המנדטוריים.

קבר אילוסטרציה
השוטרים השתייכו ל" ז'נדרמריה הארץ ישראלית" (צילום אילוסטרציה)

בעמוד הפייסבוק של המשטרה מפורטת ההיסטוריה: ב-10 ביוני 1923 סייר הנציב העליון הראשון, סר הרברט סמואל, בצפון הארץ, לכבוד ההסכם על סיפוח "אצבע הגליל", שעד אז נמצא תחת שליטה צרפתית, לשטחי המנדט הבריטי בארץ ישראל. בדרכו חזרה לצפת, ליד אגם החולה, הותקפה השיירה על ידי כנופיה ערבית. הנציב עצמו ניצל, ככל הנראה בגלל טעות בניווט של נהגו, שפנה לכיוון הלא נכון ובכך עקף את המארב.

כתוצאה מהתקפה זו נהרגו שלושה שוטרים אירים מכוח הליווי של הנציב והשוטרים השתייכו ל" ז'נדרמריה הארץ ישראלית" – כוח משטרתי צבאי-למחצה, הדומה למג"ב.

השלושה נקברו בבית הקברות הפרוטסטנטי שבנצרת. עם השנים נשכח מיקומם של קברים אלה. רק לאחרונה, בעקבות פועלם של מיקי גוטשלק וד"ר נורברט שוואקה, אותרו הקברים הללו. הקברים, אשר לא טופלו מאז קום המדינה, שוקמו ושופצו במימון עמותת ותיקי משטרת המנדט.

בטקס נכחו , הנספח הצבאי הבריטי, קולונל פיליפ סטאק, ונציגים משגרירויות בריטניה וארה"ב. כמו כן נכחו בטקס אנטוני ריי, אשר ייצג את עמותת ותיקי משטרת המנדט, וההיסטוריונים של משטרת ישראל, ממדור חינוך, מורשת והשכלה ומפקד השיטור הקהילתי בעיר, רס"מ אסף אהרון.  תחנת נצרת, בפיקודו של נצ"מ יוסי חמו, סייעה רבות לעריכתו של הטקס, שהיווה הזדמנות לכבד את זכרם של שוטרים, אשר היוו חלק ממשטרת המנדט.

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות