fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נצרת עילית: החשב המלווה הולך הביתה

החשב המלווה שהגיע בעידן גפסו מסיים את עבודתו ומשאיר את הבמה לגזבר עדי מלכה* העירייה התבשרה על כך על ידי משרד הפנים * ראש העיר רונן פלוט: "תם עידן חוסר היציבות בעירייה והגירעונות הגדולים
רונן פלוט
רונן פלוט (צילום: דוברות כנסת ישראל)

משרד הפנים הודיע השבוע כי עיריית נצרת עילית מתנהלת באופן תקין ולכן אין צורך יותר בחשב המלווה, שמונה לעירייה טרם כניסתו של ראש העיר רונן פלוט.

בעירייה אמרו כי העירייה יוצאת לעצמאות כלכלית ולראשונה מזה למעלה משנתיים לא תצטרך יותר פיקוח צמוד של נציג משרד הפנים, שתפקידו לבקר ולבדוק את הוצאותיה הכספיות במסגרת ההתנהלות השוטפת.

רונן פלוט
פלוט (צילום: דוברות כנסת ישראל)

החשב המלווה, שכזכור מונה לעירייה לפני כשנתיים, בעידן שמעון גפסו, בעקבות המצוקה הכספית בה הייתה שרויה ומצב חוסר היציבות השלטונית, מסיים את תפקידו בסוף חודש יולי.

השבוע התבשרה העירייה על ידי משרד הפנים לאחר שנמצא כי העירייה מתנהלת בשנה האחרונה, מאז כניסתו של ראש העיר רונן פלוט באופן תקין, כי אינה זקוקה יותר לליווי של גורם חיצוני. "לאור התקדמותה של עיריית נצרת עילית ביעדי תכנית ההתייעלות ושיפור בהתנהלותה התקציבית השוטפת, החלטתי להפסיק את מינוי החשב המלווה בעירייה", נאמר במכתב שנשלח על ידי משרד הפנים.

יצוין כי מינוי חשב מלווה ברשויות מקומיות מהווה מעין הערת אזהרה לראש הרשות ולגזבר בכל הקשור לאופן ההתנהלות הכספית בארגון.

מינוי החשב הינו אחד הצעדים האחרונים לפני מינוי וועדה קרואה ויש בו להעיד על חוסר האמון של משרד הפנים ביכולת העירייה להתנהל באופן עצמאי ואחראי בכל הקשור להתנהלות הקופה הציבורית.

"חשב מלווה לעירייה זה כמו כונס נכסים לחברה כושלת, מעבר להיבט הכלכלי יש בעצם המינוי פגיעה תדמיתית בשמה של הרשות והיכולת שלה להתנהל כספית, הדבר פוגע גם בהתנהלות מול ספקים ויזמים שמבקשים להשקיע בעיר", אמר גורם בכיר בעירייה.

ראש העיר, רונן פלוט, הודה לחשב המלווה על השירות המקצועי שהעניק לעירייה בשנתיים בהן כיהן בתפקיד. פלוט אמר כי העירייה מקפידה על התנהלות כספית אחראית ומאוזנת תוך שמירה על מסגרת תקציב מאוזנת ועמידה בכל הנהלים והתקנות על פי חוק. "יש לעירייה גזבר מקצועי, עדי מלכה, שמנהל את כספי הרשות באחריות ובמקצועיות רבה, תם עידן חוסר היציבות בעירייה והגירעונות הגדולים, נצרת עילית יצאה לדרך חדשה גם בהתנהלות הכספית של העירייה", אמר פלוט.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות