fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכת בכורות ב'

תשאלו כל שחקן כדורגל איזה משחק הוא הכי זוכר בקריירה שלכם והוא יצביע על הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת * משחק הבכורה הוא המשחק הכי משמעותי בקריירה * הבאנו מקבץ של סיפורים על הופעות בכורה של שחקני כדורגל מצטיינים, שכבר אינם פעילים שנים רבות, אבל את אותו משחק לא ישכחו לעולם
אלי מלדסי (צילום עצמי)
אלי מלדסי (צילום עצמי)

אלי מלדסי/ הפועל נצרת עילית

מול מי? זה היה בעונת 1979/80, העונה הראשונה שלנו בליגה הארצית, הייתי בן 17, שיחקנו נגד הפועל קריית שמונה.

על הופעת הבכורה: שיחקתי אז בקישור, המאמן היה אורי ויינברג ז"ל, ניצחנו 1-2 באותו משחק. כבוד גדול היה עבורי לשחק באותה קבוצה עם שחקנים ענקים כמו שלמה אדלר, אריה אקרמן ועובד גרינפלד ז"ל. מי שמכיר את אותה קבוצה, יודע שאז היה קשה עד בלתי אפשרי לשחקן צעיר לתקוע יתד בהרכב עם כל כך הרבה שחקנים טובים, אורי האמין בי, נתן לי אשראי ופתח לי דלת לקריירה ארוכה במועדון בו שימשתי בהמשך כקפטן.

אלי מלדסי (צילום עצמי)
אלי מלדסי (צילום עצמי)

דקל דהן/ הפועל מגדל העמק

מול מי: נגד מכבי אור עקיבא בעונת 1989/90. הפסדנו 1-3 לאחר אני כבשתי את השער הראשון והעליתי אותנו ליתרון.

על הופעת הבכורה: אני זוכר שהאחים כהן עשו שביתה, הייתי באוטובוס של קבוצת הנוער בדרך למשחק חוץ, הורידו אותי מהאוטובוס ונסעתי עם הבוגרים לאור עקיבא. כבשתי שער בכורה במשחק בכורה בגיל 18, מה צריך יותר מזה? יעקב שמש אימן אותנו, היו לנו תותחים בהרכב כמו מאיר פרץ בשער ואחרים. מאותו משחק כבר לא חזרתי לנוער.

אין כמו בבית. דקל דהן
דקל דהן (צילום עצמי)

צביקה מנשקו/ הפועל נצרת עילית

מול מי? במדי הפועל חיפה בליגה הלאומית, בעונת 1986/87, אז הליגה הראשונה, הפסדנו 0-2 נגד מכבי נתניה, המאמן היה פיטר לורימר, שהעלה אותי מקבוצת הנוער של הפועל חיפה, איתה זכיתי בגביע המדינה והייתי מלך השערים

על הופעת הבכורה: הייתה חוויה אדירה לשחק בליגה הראשונה בגיל 18.5. לצערי לא הייתה המשכיות כי עונה אחר כך חזרתי להפועל נצרת עילית (1986/87) ששיחקה בליגה ב'. המשחק הראשון שלי היה נגד סקציה מעלות, היה אצטדיון מלא, הפסדנו 1-2. אריה אקרמן היה המאמן, היו יומרות עלייה, אבל לא עלינו בגלל כל מיני מכירות.

צביקה מנשקו (צילום עצמי)
צביקה מנשקו (צילום עצמי)

גיא צרפתי/ אסי גלבוע

מול מי? בשנת 2002 שיחקתי בנוער של מכבי נתניה, בהדרכת צחי טייר, בגיל 19 שותפתי חצי שעה בקבוצה הבוגרת במשחק גביע הטוטו נגד מ. ס. אשדוד.

על הופעת הבכורה: המשחק הסתיים בתיקו 2-2, שותפתי ב- 30 הדקות האחרונות. בנתניה שיחק אז איציק זוהר שהיה כוכב גדול, המאמן היה גילי לנדאו. זוכר ששיחקתי כקשר אחורי, המשימה שלי הייתה לנטרל את דוד רביבו מאשדוד, לא נתתי לו לזוז עד שהוא בא אלי ואמר 'מה יש לך ילד?' והייתי מרוצה מעצמי. לאסי גלבוע הגעתי רק ב- 2006 וזו הקבוצה איתה אני מזוהה".

גיא צרפתי (צילום עצמי)
גיא צרפתי (צילום עצמי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות