fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוציא לאור

יהודה ארבל התעוור לפני 12 שנים ובשבע השנים האחרונות הוא עוזר לבעלי מוגבלויות במסגרת תפקידו כרכז אוכלוסיות מיוחדות של המתנ"ס העירוני במגדל העמק
יהודה ארבל (צילום עצמי)
יהודה ארבל (צילום עצמי)

השבוע ציינו ברחבי העולם את היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. במגדל העמק עושים מאמצים רבים כדי לקיים את השוויון במגוון דרכים וסיפורו של יהודה ארבל, עיוור תושב העיר, הוא דוגמא מצוינת לכך.

יהודה ארבל (צילום עצמי)
יהודה ארבל (צילום עצמי)

משך שנים ארוכות טיפח ארבל ממגדל העמק קריירה של שף. הוא ניהל מטבחים ופינק אלפי אנשים במטעמיו. לפני כ-20 שנה חלה הדרדרות בראייה שלו בעקבות היפרדות רשתית וניתוחים שלא צלחו ולפני תריסר שנים איבד את ראייתו לחלוטין.

למרות מצבו הבריאותי לא הסתגר ארבל בביתו אלא החל להיות מעורב בקהילה, בתחילה כמתנדב במועדון לעיוור שם ריכז את פעילות, ולאחר מכן התנדב באגף הרווחה שם שובץ באשכול מוגבלויות במטרה לסייע לבעלי מוגבלויות במציאת תעסוקה ומיצוי זכויות.

לפני שבע שנים הוא מונה באופן רשמי לרכז אוכלוסיות מיוחדות במתנ"ס העירוני ובמסגרת תפקידו הצליח ארבל במהלך השנים לסמן וי על לא מעט הישגים וביניהם קיום הרצאות להעלאת מודעות בנושא בעלי מוגבלויות בקרב תלמידים, סבסוד חוגים ותכניות תרבות לילדים ומבוגרים בעלי מוגבלויות, דחף להפוך את הספרייה העירונית לנגישה לעיוורים (העיוורים נהנים מהדרכה צמודה ותוכנות מיוחדות להקראת סיפורים, שליחת מיילים וכו') וסייע להגשים חלום לילד נכה על כיסא גלגלים ללמוד לנגן על תופים.

ארבל התייחס השבוע לציון היום החשוב ואמר: "אני מבקש להודות לראש העיר אלי ברדה ומנהלת המתנ"ס אורית זאבי-כהן שמאפשרים לנו לסייע לאוכלוסיות המיוחדות. אנחנו נמשיך לאתר את האנשים עם המוגבלויות ננגיש להם תעסוקה איכותית, תרבות ופנאי, מיצוי זכויות וכו' כדי שכל בעלי המוגבלויות יחושו כשווים בקהילה ולא שונים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות