fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מהיום: תחנת הרכבת בעפולה נקראת ע"ש רא"ל רפאל איתן

שר התחבורה ישראל כץ: "החלטתי לקרוא לתחנת הרכבת בעפולה ע״ש רפאל איתן, גיבור ישראל, ורמטכ״ל לשעבר שתרם את מיטב שנותיו למען מדינת ישראל, נוף ילדותו ובגרותו של רפול זורם באופן הדוק עם העמק ובירתו עפולה"
השר כץ בטקס היום (צילום דובורת משרד התחבורה)
השר כץ בטקס היום (צילום דובורת משרד התחבורה)

טקס קריאת תחנת הרכבת בעפולה על שם רא"ל רפאל איתן (רפול), התקיים היום (שלישי) בתחנת הרכבת בעפולה, בהשתתפות שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ראש עירית עפולה, יצחק מרון, מנכ"ל הרכבת, שחר איילון, בני משפחתו של רפאל איתן וחבריו ליחידת 101.

השר כץ בטקס היום (צילום דובורת משרד התחבורה)
השר כץ בטקס היום (צילום דובורת משרד התחבורה)

השר כץ שהחליט על קריאת תחנת הרכבת בעפולה על שמו של רפול, וציין כי אין ראוי יותר מרפול שתחנת הרכבת תקרא על שמו. "החלטתי לקרוא לתחנת הרכבת בעפולה ע״ש רפאל איתן, גיבור ישראל, ורמטכ״ל לשעבר שתרם את מיטב שנותיו למען מדינת ישראל, נוף ילדותו ובגרותו של רפול זורם באופן הדוק עם העמק ובירתו עפולה, ואך טבעי הוא להנציחו גם כאן". הוסיף השר כץ.

תחנת הרכבת בעפולה מהווה חלק ממסילת העמק, המחברת בין חיפה לבית שאן. לאורך הקו, פועלות כיום ארבע תחנות רכבת, מתוך שש תחנות שתוכננו על תוואי הקו: בית שאן, עפולה, מגדל העמק-כפר ברוך, ויוקנעם-כפר יהושוע. בשלב מאוחר יותר, מתוכננות שתי תחנות רכבת נוספות, האחת במרכזית המפרץוהשנייה בנשר.

השר כץ, ציין כי עשרות אלפי תושבים מהמרכז והצפון יכולים כיום ליהנות מנסיעה נעימה, רגועה ובטוחה ולהגיע מבית שאן לתל אביב בתוף פחות משעתיים. קו רכבת העמק הפך להצלחה גדולה. מהנתונים עולה, כי מאז נפתח הקו, לפני קצת יותר משנה, נסעו בו קרוב ל- 2.5 מיליון נוסעים. כמיליון מתוכם, עברו בתחנת הרכבת בעפולה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות