fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שחקו אותה

חמש אבנים, קלאס, קפיצה בחבל, שלושה מקלות, בועות סבון בגיגית/ מתי בפעם האחרונה הזדמן לכם להזמין את הילדים לשחק איתכם במה שפעם נחשב לשיא ההתרגשות? מוזיאון העמק בקיבוץ יפעת חוזר לילדות
"האביר והגבירה המכושפת" (צילום: אסף פולק)
"האביר והגבירה המכושפת" (צילום: אסף פולק)

פעילות של משחקי ילדות בסגנון של פעם, הצגות לילדים וסדנאות שמתמקדות בעבודת יד נטו. ברחבי מתחם המוזיאון יתקיימו סדנאות יצירה בעץ, חימר, זכוכית עוד.

בתוך האולם יועלו הצגות של תיאטרון התיבה מיסודם של גל ויניב קלדרון, בוגרי סטודיו ניסן נתיב, אשר עזבו את המרכז לפני כ-14 שנה ועלו להקים תיאטרון צפוני, במטרה ליצור תיאטרון ילדים איכותי. ההצגות נכתבו על ידי גל אביב קלדרון.

"בובו ולוסינדה", שלישי, 7.4, 11:00: קולאז' מצחיק עם פרשנות מוזרה במקצת על הצגות ילדים המוכרות. פועלי הבמה של התיאטרון חולמים להיות שחקנים. כאשר נדמה להם שאף אחד אינו רואה אותם, הם מופיעים ומעלים הצגות בפני הכיסאות הריקים. עד שיום אחד התמזל מזלם של השניים ובגלל העדרותם של השחקנים הקבועים – הם נקראים לעלות בעצמם לבמה.

"האביר והגבירה המכושפת" (צילום: אסף פולק)
"האביר והגבירה המכושפת" (צילום: אסף פולק)

"האביר והגבירה המכושפת", רביעי, 8.4, 11:00: סיפור שמתרחש בימי הביניים. גרטרוד ואוליבר, זוג שחקני תיאטרון מרופטים, הם מה שנותר מלהקת שחקנים גדולה וענפה. הם מגיעים לצומת דרכים בחייהם – היא רוצה לכיוון אחד, הוא רוצה בדיוק לכיוון השני. בעזרת יצירתיות, אילתור והרבה הומור, הם מגלים הבנות מפתיעות על הקשר ביניהם ומוצאים בכל זאת תפנית שתאפשר להם להמשיך וללכת ביחד.

בתוך חללי המוזיאון ניתן יהיה לצפות בבעלי מלאכה ואף להתנסות בעיסוקם של בעלי מלאכה מסורתיים, כאלה שנחשבו פעם בעבר למרכז העשייה והיצירה של ההתיישבות העובדת. יוסף נור: יוצר בזכוכית, מנפח ומפסל בחום. ידגים את מלאכתו ב'נפחיית המוזיאון; אייל ליבוביץ': נגר, יוצר בעץ ומפסל. יעביר סדנאות וילמד את הקהל בנגריית החלוצים; גלעד חפץ: צייר פרוטרטים, מצייר בגיר ופחם. יצייר פורטרטים של הילדים בחדר האוכל של החלוצים.

היוצר בחימר פחוראת מוסמאר ילמד את הילדים ויאפשר להם התנסות פעילה ביצירה על האובניים באסם שבמחצבת המוזיאון.

סדנאות יצירה בקיבוץ יפעת (צילום: יח"צ)
סדנאות יצירה בקיבוץ יפעת (צילום: יח"צ)

ברחבי המוזיאון יהיו פזורים משחקי ילדים של פעם שכל אחד יכול ליהנות מהם: קפיצה בחבל, חמש אבנים, שלושה מקלות קלאס, בועות סבון בגיגיות מתכת ועוד.

בכל שעה עגולה ייצא סיור להיכרות עם המרחבים שאפיינו את הקיבוץ של פעם. אנשי הקיבוץ והמוזיאון ייקחו אתכם לסיור מוזיאוני בין התינוקייה, למרפאה ולמוסך של הטרקטורים הגדולים והקטנים יותר.

מוזיאון העמק קיבוץ יפעת,שלישי- רביעי , 8.4- 7, לפרטים: 7060800- 073

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות