fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מגדל העמק: שנה חדשה, עולים חדשים

לכבוד השנה האזרחית החדשה התחדשה מגדל העמק בשמונה משפחות עולים חדשות במסגרת מבצע של "הקרן לידידות" להבאת עולים חדשים מאוקראינה.
עולים חדשים למגדל העמק (צילום עצמי)
עולים חדשים למגדל העמק (צילום עצמי)

במבצע מרגש של "הקרן לידידות" עלו בימים האחרונים כ-250 עולים חדשים מאוקראינה לישראל. העיר מגדל העמק זכתה לקבל את פניהם של שמונה משפחות מבין העולים החדשים שהחליטו לקבוע את ביתם בעיר.

צוות אגף הקליטה של הרשות דאג למשפחות מיד עם הגיען למגדל העמק לדירות קלט וילווה אותם בשנה הקרובה בתהליכי הקליטה הכוללים מתן סל קליטה, לימוד השפה העברית באולפן, שילוב הילדים במערכות החינוך וסיוע בתעסוקה להורים. יש לציין כי בשנת 2015 נקלטו במגדל העמק כ-180 עולים חדשים רובם ממדינות חברים העמים וכן מבני המנשה.

מ"מ ראש העיר סרגי אוקלנדר שהשתתף רק לפני כחודשיים בשני ירידי עלייה באוקראינה שם הציג את יתרונותיה של מגדל העמק בפניי עולים פוטנציאליים, קיבל את פני המשפחות הצעירות ואיחל להם בשם ראש העיר אלי ברדה ותושבי העיר קליטה מוצלחת והתאקלמות קלה בישראל ובמגדל העמק.

עולים חדשים למגדל העמק (צילום עצמי)
עולים חדשים למגדל העמק (צילום עצמי)

בתוך כך, יצאו כ-50 עולים חדשים שהגיעו בחודשים האחרונים למגדל העמק לטיול לחיזוק ה"זהות היהודית" בירושלים. לטיולים אלה שמקיים אגף הקליטה יחד עם משרד הקליטה באופן קבוע  חשיבות רבה בקירוב של העולים לזהות היהודית והם כוללים קבלת שבת שלווה על ידי רב מוסמך, ביקור בכותל וסיורים רגליים במספר מוקדים בעיר הבירה.

סרגיי אוקלנדר, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק הקליטה: "מגדל העמק הינה עיר קולטת עלייה ועיר שדואגת לעולים גם אחרי שהם קובעים את ביתם במגדל העמק עד לשילובם בתעסוקה ובקהילה בהתאם למדניות ראש העיר ומועצת העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות