fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כתב אישום נגד שני תושבי עפולה בחשד לסחיטה באיומים

המשטרה הגישה בקשה למעצר עד תום ההליכים. החשד: השליכו רימון לעבר חצר בית פרטי בעפולה, שם התגורר בעל עסק לממכר שיפודים בעיר
הבית שלעברו נזרק הרימון (צילום דוברות המשטרה)
הבית שלעברו נזרק הרימון (צילום דוברות המשטרה)

לפני כחודשיים, בשעות הלילה, נזרק רימון לעבר חצר בית פרטי בעיר עפולה. בעקבות השלכת הרימון משטרת ישראל פתחה בחקירה מקצועית שבסופה היום פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים בגין סחיטה באיומים כנגד שני תושבי עפולה, האחד בן 41 והשני בן 37 .

הבית שלעברו נזרק הרימון (צילום דוברות המשטרה)
הבית שלעברו נזרק הרימון (צילום דוברות המשטרה)

במסגרת חקירת השלכת הרימון עלה כי בעל הבית הפרטי הינו גם בעלים של עסק לממכר שיפודים בעיר עפולה. בשנת 2013 בעל העסק חתם על הסכם פירוק שותפות בעקבות בקשה של שותפו, קרוב משפחה לסיים את השותפות ביניהם.  בשנת 2016 שני הנאשמים התחילו לאיים על בעל העסק לתת לשותפו לשעבר 1,000,000 ש"ח שמתוכם הם יקבלו 50% -חצי מיליון,  זאת בגלל שלדברי השותף בעל העסק הונה אותו.

הנאשמים הזמינו את בעל העסק לשיחה במשרדם, היו מתקשרים אליו טלפונית ומידי פעם הנאשם הצעיר היה מגיע גם לבית העסק ומעביר מסרים מאיימים לבעל העסק:  באחת הפעמים הנאשם הצעיר אמר לבעל העסק כי הם יכלו לזרוק קודם רימון ורק אז לדבר אך בגלל הקרבה המשפחתית הם נמנעו מכך.

בפעם נוספת הנאשם הצעיר הסביר לבעל העסק כי הנאשם המבוגר יותר  עצבני וזה לא הולך למקום שהוא יאהב. הם אומנם לא הורגים אבל הם פועלים בדרכים אחרות תוך כדי שהוא רומז על זריקת רימונים.

בשלב מסוים, בשל הלחצים והאיומים מצד הנאשמים אמר להם בעל העסק כי בכוונתו למכור את העסק או אז הודיעו לו הנאשמים כי הם ימכרו לו את העסק במיליון וחצי כאשר מליון ש"ח יתחלק בינו לבין שותפו לשעבר וכל אחד מהם יעביר להם 50% מהסכום, כך שהם יקבלו לידיהם חצי מיליון.

בהמשך הנאשמים התקשרו לבעל העסק והודיעו לו כי הם בדרכם לרואה החשבון של העסק שלו וכי במידה והרואה חשבון יבקש מהם אישור לעיין בדוחות הכספיים עליו לאשר להם זאת טלפונית.

בעל העסק אשר סבל ממסכת של  איומים והטרדות ונלחץ מהם מאד החל לצמצם את שעות עבודתו בעסק ולהסתגר בביתו תוך כדי שהוא נוקט באמצעי זהירות נוספים מפני פגיעה.

רק לאחר חודשים רבים בעקבות החקירה שנפתחה על ידי משטרת ישראל עם השלכת הרימון לעבר ביתו והחשש מפני פגיעה נעתר הנאשם להגיש תלונה בנושא הסחיטות באיומים שסבל משנת 2016.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל שבה ומבקשת מהציבור לדווח על כל עבירת סחיטה כבר מיד בהתחלה.  הניסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה ואיומים מלמד כי התשלום אינו מבטיח דבר. לא אחת התשלום מעודד את  אותם עבריינים לדרוש דמי סחיטה גבוהים יותר וכן לבצע את זממם גם כלפי קורבנות נוספים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות