fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ידו של בן 8 "שופדה" לגדר כשקפץ מעליה

fמעט איבד את כף ידו כשבמהלך משחק ניסה לקפוץ מעל גדר ואז "שופדה" כף ידו לתוך הגדר. במרכז רפואי העמק הצליחו להציל את היד ולהחזירה לתפקוד תקין.
הדמייה של הילד עם הגדר בתוכה (צילום דוברות העמק)
הדמייה של הילד עם הגדר בתוכה (צילום דוברות העמק)

ילד בן 8 מאזור הגליל התחתון כמעט איבד את כף ידו כשבמהלך משחק ניסה לקפוץ מעל גדר ואז "שופדה" כף ידו לתוך הגדר. במרכז רפואי העמק הצליחו להציל את היד ולהחזירה לתפקוד תקין.

הדמייה של הילד עם הגדר בתוכה (צילום דוברות העמק)
הדמייה של הילד עם הגדר בתוכה (צילום דוברות העמק)

"הילד פונה אלינו לאחר שהגדר נוסרה כי אי אפשר היה להפריד את היד מהגדר", סיפר ד"ר חגי אורבך, רופא בכיר לכירורגיה של כף היד במערך אורתופדיה שיקום במרכז רפואי העמק. "לדברי הוריו, הדבר קרה בשעת משחק עם חבריו. הילדים ניסו לעבור מעל גדר בעלת גדילים חדים ומשוננים ואז "שופדה" כף היד לתוך הגדר. חבריו הזעיקו את ההורים ושכנים נוספים וכשהבינו שלא ניתן להפריד את היד מהגדר ניסרו את הגדר והבהילו אותו לבית החולים עם החלק המנוסר של הגדר. כשהגיע למרכז רפואי העמק הוכנס מידית לחדר ניתוח". סיפר ד"ר אורבך.

"הילד הגיע ללא תחושה בכל היד, והאצבעות היו במנח לא תקין. במהלך הניתוח הגדלנו את החתך ושלפנו את הגדר שהייתה תקועה בפנים. בדקנו שכל העצבים והגידים שלמים ושהם לא ניזוקו ולמרבה המזל גילינו שהגדר חדרה בין הגידים והעצבים וכך נמנע נזק משמעותי יותר לכף היד. זו הייתה יכולה להיות סיטואציה מורכבת ומסוכנת הרבה יותר ופגיעה בתפקוד כף היד עד כדי נכות תמידית", הדגיש ד"ר אורבך. לאחר הניתוח אושפז הילד למשך כמה ימים במחלקה כירורגית ילדים במרכז רפואי העמק לצורך מעקב והשגה ולאחר מכן שוחרר לביתו במצב מצוין כשהיד מתפקדת כרגיל. "בשבוע האחרון הגיע אלינו לביקורת ולשמחתנו היד חזרה לתפקוד מלא כולל תחושה ותנועה ללא כל מגבלה"' מסכם ד"ר אורבך.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות