fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טיקי טאקה בעפולה

בית ספר מקצועי לכדורגל בעפולה בהנהלת האחים כפרי ועמי אזולאי יוצא השנה לדרך. בית הספר, שיופעל על ידי חברת שחקים המפעילה את המתנ"סים בעפולה, יהיה שלוחה נוספת של מועדון הכדורגל הפועל עפולה
כפרי אזולאי
כפרי אזולאי

בית ספר מקצועי לכדורגל בעפולה בהנהלת האחים כפרי ועמי אזולאי יוצא השנה לדרך. בית הספר, שיופעל על ידי חברת שחקים המפעילה את המתנ"סים בעפולה, יהיה שלוחה נוספת של מועדון הכדורגל הפועל עפולה. פעילות בית הספר תתמקד בהקניית יסודות כדורגל נכונים לילדי העיר והאזור החל מגיל 5 ועד 12, גם בנות תוכלנה להירשם. בית הספר טיקי טאקה יכשיר את הילדים לקבוצות הליגה שמתחילות בפעילות החל מגיל 13 מה שאומר שבגיל זה יועברו הילדים לקבוצות הליגה של מחלקת הנוער של הפועל עפולה.

כפרי אזולאי
כפרי אזולאי

מי שאמונים על הצד המקצועי הם שני האחים לבית אזולאי, כפרי ועמי, מהכדורגלנים הטובים ביותר שהצמיחה העיר עפולה. כפרי, שכיכב בעיקר בקבוצות מכל הליגות בחלקה הצפוני של ישראל והיה אחד המצטיינים והמובילים בכל קבוצה בה שיחק, ועמי, שללא ספק הוא הכדורגלן הבכיר ביותר שגידלה העיר עפולה, עמי שיחק 11 עונות רצופות בליגת העל כשבעונת השיא הוא זכה באליפות המדינה עם הפועל חיפה.

"אחרי אין ספור משחקים ואימונים במשך כל כך הרבה שנים, מילדות ועד פרישה, למדנו על בשרנו מהן האיכויות אותן אפשר לספוג בהיותך שחקן כדורגל בתחילת הדרך. יש לנו את הכלים לגשת לילד ולעבוד איתו על דקויות שמעטים יכולים להגיע אליהן וזו לא שחצנות חלילה. את הדברים האלה יכול להעביר רק מי שחווה על בשרו ונפשו את כל רזי הכדורגל. כשאני אגש ללמד ילד איך צריך לבעוט מלא או איך לעצור כדור, לאן לרוץ ולאן למסור, אני יודע שאעשה זאת ברמה המקצועית הגבוהה ביותר והנכונה ביותר", אומר כפרי אזולאי.

מה דעתכם על רמת המאמנים בארץ במיוחד לגיל הרך?

עמי: "זה לא סוד שישנה בעיה ארצית בטיפוח והצמחה של שחקני העתיד. אני לא חושב שהיינו במצב כל כך גרוע כמו היום. השחקן הבכיר ביותר שלנו משחק בליגה סינית ולאחריו יש לנו נציג אחד בקבוצה נידחת באנגליה, זה אומר המון על כושר ייצור השחקנים שלנו. אם מסתכלים ובוחנים את התמונה אפשר לראות שרמת המאמנים מהנמוכות שיש, לא יאומן שאדם שמעולם לא נתן פס במשחק כדורגל מגיע לקורס מדריכים ומקבל תעודה ללמד ילדים כדורגל וישר מקבל איזו קבוצת ילדים או נערים. מבחינתי, הדבר זהה בדיוק לתלמיד י"ב שאמור לעבור בחינת 5 יחידות במתמטיקה והמורה שמכין אותו לבחינה לא עבר אפילו בחינת בגרות במתמטיקה ברמה של יחידה אחת. כמו שזה לא יכול לקרות בבית הספר של משרד החינוך זה גם לא יכול לקרות מבחינתי בבית ספר לכדורגל".

כפרי: "נראה לך רציני שמאמן קבוצת ילדים במחלקת נוער מקבל שכר של 3000 שקל עבור ארבעה אימונים ועוד משחק בשבוע? אם תחבר את מה שעמי אמר קודם ואת עניין השכר שמתוגמל אותו מאמן תגיע למסקנה שקשה מאוד להשקיע בילדים, זו משוואה פשוטה".

עמי אזולאי
בפנים? עמי אזולאי

-מה הפתרון?

כפרי: "רק מי שהיה שחקן כדורגל יכול ללמד את בני הגיל הרך מה זה כדורגל, ללמד אותם את היסודות הבסיסיים ביותר. נכון שיש דוגמאות של מאמנים שלא היו שחקנים אבל הם כבר בגיל בוגרים וזה שונה, הם מקבלים מוצר מוגמר ולא מייצרים שחקנים. אם תשים את אותו מאמן מול שחקן צעיר ותבקש ממנו להדגים לילד לבעוט בעיטה מלאה למשל הוא יכשל, הוא לא יודע. הכדורגל מתחיל ונבנה קודם מהבסיס".

עמי: "תסתכלו על המועדונים הגדולים בעולם, המאמנים הטובים ביותר אמונים על אימון הילדים שם, ילד מקבל אימון עם ארבעה ולפעמים יותר מאמנים על המגרש. זו מקצוענות, כאן אין את האפשרות הכלכלית הזו וזו בעיה בפני עצמה".

-איך צריך לייצר שחקן? תנו כמה טיפים?

כפרי: "אחד משלבי הלמידה החשובים הוא שלב התרגול, כשילד יתרגל תנועה מסוימת מספיק פעמים במהלך הילדות, כשהמוטוריקה שלו עדיין נרכשת ומשתפרת הוא יצליח ללא ספק להגיע לרמת ביצוע גבוהה כשחקן בוגר יותר. אם צריך לתרגל ילד על פס נכון הוא צריך לבעוט 100 פסים באימון מינימום וכך במשך כל השנה, רק ככה משפרים. כמובן שמשוב שלנו כמאמנים ישדרג לו את רמת הביצוע".

עמי: "פשוט מטריף להגיע ולראות מאמנים שזורקים כדור לילדים ומעבירים את כל האימון במשחק ולא בלמידה, ככה לא מגדלים שחקנים וכאלה לא נהיה לעולם. אין כאן מטרות של להרוויח כסף אלא להרוויח שחקנים לעיר הזו ובכלל".

ומה לגבי ההורים שלא חושבים שהילדים שלהם יהיו מסי הבא? הם יכולים לרשום גם את הילדים שלהם לבית הספר?

עמי: "בוודאי, בית הספר מבחינת הייעוד הוא בהחלט טיפוח שחקנים על ידי לימוד היסודות אבל ישנו מקום גם לילדים שמעוניינים לבוא ולרכוש ערכים ורווחים אחרים כמו למשל אינטרקציה חברתית, שיפור מוטוריקה וקואורדינציה, רכישת בטחון עצמי ודברים נוספים שיעזרו להם במהלך חייהם בכלל, לא רק בכדורגל".

-מה ייחשב בעינכם כהצלחה בסוף השנה הזו?

כפרי: "חשוב לנו שהילדים ייהנו וישכילו, שההורים יראו את ההשקעה והשיפור שיחול בילדים. את מדדי ההצלחה שלנו יהיה קשה למדוד ביום אחד אבל אם שחקן שיהיה אצלנו במשך שנתיים שלוש ויגיע אח"כ לקבוצות הליגה, חשוב יהיה לנו שיראו את היסודות האיתנים שרכש, בגישה ובטיפול בכדור ברמה האישית ובמחויבות ובשייכות הקבוצתית ברמה הכללית".

עמי: "יש לנו מוטו חשוב, שילד יסיים אימון בתחושה של היום למדתי משהו חדש ושיפרתי עוד את דברים שלמדתי קודם. כל אימון שלא יסתיים בתחושה הזו של הילד לא שווה לנו. אני בטוח שכך יהיה".

אימון הילדים חשוב ללא ספק, מה עם אימון בוגרים בעתיד?

כפרי: "לא על הפרק מבחינתי כרגע, רוצה להצמיח כאן שחקנים ולא לקבל מוצר מוגמר. יודע שאנחנו יכולים להעניק לילדים פה יותר ולא רוצה לפספס את זה. זה לא קל אבל אפשרי בהחלט".

עמי: "מסכים עם כפרי, לא על הפרק מבחינתי, לפחות כרגע".

 

-יש לכם איזה מסר לילדים/להורים לקראת פתיחת העונה?

עמי: "חשוב לנו שההורים בעפולה יחזרו ויאמינו במערכת שנמצאת כאן. אין מה לחפש במקומות אחרים. אני בטוח שבעזרתנו יהיה כאן טוב, בואו ותראו שעפולה לא נופלת מאף מקום באזור".

כפרי:  "תאמינו במערכת, אל תשלחו את ילדכם לרעות בשדות זרים, אין למה. בוא תחזקו את מחלקת הנוער שלנו, העתיד של ילדכם כאן ולא בנצרת עילית, קריית שמונה, נהלל וכו… כאן נהיה יותר טובים מכולם, זה כבר קורה, רק תאמינו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות