fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ויברותרפיה: שיטת טיפול חדשה לכאבי גב ומפרקים שתציל מניתוח מיותר

ויברותרפיה משולבת ותזונה נכונה אלה הם מרכיבים עיקריים של שיטת טיפול חדשה לכאבי גב ומפרקים
ויברותרפיה לגב תחתון
ויברותרפיה לגב תחתון

זה לא סוד שכאבי גב ומפרקים (דלקת בגיד, שריר) הם סיבה לכך שכ- 700,000 אלף ישראלים סובלים מהם באופן כרוני. השיטה החדשה והדי פשוטה של שילוב ויברותרפיה משולבת ותזונה נכונה יכולה להפוך את הקערה על פיה ולפתור בחלקן את הבעיות האלו כמעט לחלוטין ובכך להביא את הבשורה לסובלים מבעיות כאבי גב ומפרקים.

זה מפתיע שבעולם המודרני של רפואה קונבנציונלית ורפואה משלימה אנשים שמאובחנים עם בעיות גב ומפרקים עדיין מקבלים רק פתרון חלקי. אנשים אלו עתידים לחזור בעוד שנה שנתיים לחפש פתרון חוזר לכאבים שבינתיים חזרו שוב. ההפתעה הגדולה היא  שקיים טיפול מלא שמאפשר להחלים כמעט לחלוטין מהבעיות אלו והוא די פשוט.

ד"ר סלע אלה ופילטוב וולרי שהם הצוות המטפל באריאל קליניקה לרפואה משלימה בנצרת עילית, מצאו פתרון ייחודי לבעיית גב ומפרקים.  הפתרון שיאבחן את החולה באופן מקיף בכל הרבדים על מנת למצוא את שורש הבעיה וייתן את המענה לפי הממצאים שיתגלו באופן שיאפשר להתגבר על הבעיה לצמיתות. לאחר שהשמועה על השיטה החדשה הזאת הגיע לאוזני, החלטתי לצאת לבדוק האם הפתרון הזה אכן אמיתי.

 

דר אלה עם ולרי
ד"ר אלה סלע עם ולרי פילטוב באריאל קליניקה

 

את ד"ר אלה וולרי פגשתי באריאל קליניקה בנצרת עילית. החיוך והרצינות של שניהם שדרו לי שזה הולך להיות ראיון מעניין. ד"ר אלה – רופאת ילדים, 27 שנים במקצוע וב- 17 השנים האחרונות גם ברפואה משלימה, וולרי – מטפל בעיסויים ושיאצו כבר 18 שנים. לאחר ששניהם שילבו כוחות וידע נולדה השיטה החדשה של ויברותרפיה משולבת ותזונה נכונה שהביאו איתה את הבשורה לסובלים מכאבי גב ומפרקים.

 בעיות גב ומפרקים ולמה הוא חשוב כל כך?
"תראה , מחקר שנעשה ע“י מכון מחקר בריטי במסגרת פרויקט Fit For Work (כשירים לעבודה)  וזומן ע“י חברת תרופות אבוט גילה דברים מעניינים. היום 1 מכל 10 ישראלים סובלים מבעיות גב שונות. כ-50% מההיעדרויות מהעבודה שנמשכות יותר מ 3 ימים הן באחריות הפרעות שלד שריר, נוסף על כך לפי נתונים של ביטוח לאומי 32,612 ישראלים מקבלים קצבאות על רקע בעיות אלו. בין משתתפי המחקר נמנו מוסדות כמו משרד רווחה, משרד בריאות והמוסד לביטוח לאומי".

אולי יעניין אותך :

להרשמה לטיפול ויברותרפיה לחצו כאן

אכן הנתונים מדאיגים מאד והשאלת מתבקשת איך אתם יכולים לטעון שדווקא השיטה שלכם היא הבשורה לסובלים מכאבי גם ומפרקים?

ד"ר אלה מחייכת ומסבירה: ”לפני שאספר לך איך הגענו לזה רציתי לקדים ולומר שגוף האדם הוא מכונה חכמה מאד, כל מה שנדרש מאתנו הוא לדעת איך להפעיל אותה ואת המנגנון הריפוי שלה. וולרי ואני התחלנו בדיוק כמו כל המטפלים ברפואה משלימה. עיסויים, שיאצו, דיקור סיני ,אבל תמיד הרגשנו שמשהו היה חסר. אם כל השבחים שקבלנו מהמטופלים שלנו על הטיפול , הם היו חוזרים כעבור שנה שנתיים עם אותם בעיות.

אז הבנו שעל מנת לתת פתרון מדויק יותר אנחנו צריכים להגיע לשורש של הבעיה. אנחנו מקיימים שיחת אבחון שבה משלבים את האבחון של וולרי של מצב השלד והשריר של המטופל , בדיקות מעבדה וגם תשאול על אורך חיים שלו בכל ארבעת הרבדים שהם: תזונה (מערכת עיכול), תנועה, שינה, רמת סטרס (מתח) בגוף. כל זה על מנת לתפור פתרון מתאים במדויק לגוף המטופל. תכנית הטיפול שלנו מבוססת על איזון של ארבע מרכיבי מפתח שהזכרתי כבר : תזונה (מערכת עיכול), תנועה, שינה ורמת סטרס (מתח) בגוף. בנוסף, אנחנו נשלב ונמליץ גם על תוספי מזון  לפי הצורך. כמו כן אנחנו משלבים מכשור רפואי מתקדם כדי לטפל בכל אותם הבעיות שמתגלות. לדוגמא הויברותרפיה ופרסותרפיה. אין טיפול אחיד לכולם מכוון שכל אחד הוא עולם ולמלואו ודורש טיפול מתאים רק לו".

 

ויברותרפיה לגב תחתון
ויברותרפיה לגב תחתון צילום: יח"צ

 

 אמרת ויברותרפיה ופרסותרפיה, תוכלי להרחיב בבקשה?

”ידעתי שתשאל את זה, ויברותרפיה בעקרון הינו טיפול ע“י רטט ממוקד המטפל בדלקת מקומית ופרסותרפיה הינו טיפול שמעודד את הזרימה של מערכת הלימפה אשר תפקידה פינוי פסולת מהגוף".

וולרי הוסיף: "אם נסטה קצת מהנושא של בעיות גב ומפרקים אז אני רוצה לציין שאנחנו משתדלים להיות בחוד החנית של התחום שלנו. לאחרונה רכשנו מכשיר חדיש שעדיין לא קיים בארץ ואנחנו כבר הכנסנו אותו לשימוש בקליניקה. המכשיר החדש של מימן מולקולרי (שמייצר גז מימן) מטפל בעומס רדיקלים חופשיים (תכנית אנטי אייג'ינג') ואנחנו גם משלבים אותו בשאר הטיפולים שלנו".

את מדברת על תזונה נכונה וניקוי גוף, מה זה אומר בעצם?

"זה יכול להישמע מצחיק אבל דווקא תזונה ים תיכונית מככבת בתור דוגמה לתזונה נכונה אצל נטורופתיים מכל העולם. וזה בזכות כמות טובה של פירות וירקות טריים מלאים בסיבים תזונתיים, דגם, שמן זית, אבוקדו ואגוזים עשירים באומגה 3".

ומה איתנו?

"אנחנו התרוקנו מזה ומזון מעובד מלא בחומרים משמרים, סוכר ומלח סינטטיים ממלאים את עגלת הקניות שלנו בסופר. קצב העליה במחלות כרוניות של ימינו כמו מחלות לב ועורקים, פרקים, אסטמה, סכרת , לחץ דם, מחלות אוטואימוניות למיניהן מחייב שינוי בתזונה, שינוי באורח חיים. ואנחנו לא צריכים ללכת רחוק, תזונה ים תיכונית "אסלית" מאזנת מצב של דלקות כרוניות בגוף ומחזקת מערכת אימונית שלנו".

בקשר לניקוי גוף אני לא אטעה אם אגיד שכל אחד צריך ניקוי גוף על בסיס יומי וגם פעמיים בשנה לפחות בצורה אינטנסיבית יותר. אנחנו חשופים לרעלים, כימיקליים שונים בכמות אבסורדית היום. אפשר להמשיך להתעלם מזה…להגיד שסיבה למחלות זה גנטיקה אבל עובדות מדברות בעד עצמן. הרי אנחנו לא המצאנו את הגלגל" עוד  היפוקראטוס ,אבי הרפואה המערבית, היה אומר ”יהא מזונך תרופתך היחידה“ … ו"כל המחלות מתחילות במעיים".

 

הכירו את המדריך שלנושבריםמרכז אמריקאי לבקרה על מחלות ( U.S. Center for Desease Control ) קבע חד משמעי שכ- 78% ממחלות של ימינו נגרמות מסיבות סביבתיות ואורח חיים שגוי.

וזה בדיוק על מה שדיברנו. גופינו מורעל, לא עומד בעומס של רעלים וזקוק לעזרה. ניקוי גוף מקל על הסימפטומים, מעלה עמידות שלנו למחלות ומשפר מצב בריאותי הכללי. לכן בתוכנית ליווי שלנו דגש מיוחד הוא על ניקוי גוף. וזה מה שהייתי ממליצה לאמץ לכל אחד.

בעצם אתם משנים לאנשים את התזונה ויחד איתה אורח חיים האם הם מקבלים את זה ? אני אחדד, האם אנשים מצליחים להתמיד בזה?

בעקרון זו תוכנית ליווי , סוג של קואצ'ינג ותמיכה שמטופל זקוק לו במהלך הטיפול. לכל מטופל יש את הקצב שלו. כל מי שמחליט להתמיד מגיע לתוצאות יוצאות דופן. אין טיפול אחיד לכולם המטרה שלנו למצוא מה עובד בשביל כל אחד ואחד מהמטופלים ולהתרכז רק בזה.

-תוכלו לתת דוגמא למקרה?

ודאי, ישנם הרבה. אני אספר לך על אחד מהם שבמקרה קולגה שלנו ד"ר כארם אמונה – רופא ילדים. עובדה שהוא גם רופא מעניינת לכשעצמה. לפעמים גם הרופאים אינם חשופים לפתרונות האלו. ד"ר כארם הגיעה אלינו בעקבות המודעה שפרסמנו בעיתון כאשר הוא היה מצויד בצילומים עם הבחנות ממומחה גב והפניה לניתוח.

הסיפור שהוא סיפר לנו יזכיר לך את רובינו. שעות עבודה מטורפות, לפעמים עמידה ממושכת, משמרות לילה. כל אלו גרמו להידרדרות של בעיות גב. משנה לשנה בלי טיפול יסודי אלה שימוש במשחות, כדורים, מטפלים למיניהם לא הביאו איתם את הפתרון. התקפים חוזרים של כאבים פשוט חיסלו לו את החיים ואלו בדיוק המילים שלו . חופשות מחלה זריקות אפידורל לעמוד השדרה ומה לא …. כמו שציינתי מומחה גב קבע חד משמעית – רק ניתוח.

 

דר כארם רופא ילדים ”כשהגב לא כואב אפשר גם לחייך“
דר כארם רופא ילדים ”כשהגב לא כואב אפשר גם לחייך“

אוקי, נשמע די חמור לא ?

כן, כאן אנחנו נכנסו לתמונה. עשינו לו אבחון מעמיק בכל ארבעת הרבדים כמו שהזכרתי תזונה, תנוע, שינה, מצב מתח. לאחר מכן פשוט ישבנו איתו ועברנו בעיה בעיה. הסברנו לו איזה כלים יש לנו לטיפול בכל אחת מהם. ד"ר כארם השתכנעה והחליט למסור את ”גופו למדע“. ד"ר אלה בדיוק חייכה – ”אני צוחקת כמובן, הוא פשוט התמסר לתהליך הטיפול“.

דבר ראשון שלימדנו אותו הוא שאוכל גם יכול להיות ”התרופה“. הסברנו לו איזה מאכלים גורמים לדלק וגם איך נכון לעשות ניקוי של הגוף. הרכבנו לו תפריט מאוזנת שמבוססת על הממצאים של הבדיקות שעשינו. ציידנו אותו בתרגילים שהוא התחיל לעשות כל יום. עשינו לא טיפולי ויברותרפיה עם פרסותרפיה שכללה עיסוי בטן עמוק. פשוט לקחנו אותו יד ביד מהמצב שבו כאב לא פוסק והובלנו אותו אל עבר הגרסה המשופרת של ד"ר כארם.

והיום ד"ר כארם ירד 15 ק“ג משקל. אוכל בצורה נכונה. עושה הליכות בשעות מוקדמות של הבוקר כל יום ובנוסף מבצע תרגילים במשך היום. אוכל בצורה מאוזנת ולוקח תוספי מזון . ומאז ד"ר כארם לא מפסיק להודות לנו. המילה כאב אינה קיימת אצלו יותר.

לפני שנסיים, אולי תוכלו לתת טיפ פשוט ליישום לקוראים שלנו…

בשמחה, דבר ראשון הוא לשתות ליטר וחצי עד שתים ביום של מים נקיים (הכוונה היא למים ולא קפה, תה או משקאות ממותקים. הדבר השני להכניס כל יום לתפריט האכילה שלך כמות מספקת של אנטי אוקסידנטים. ואני בטוחה ששאלה הבא שלך תהיה מה זה . אז כבר אקדים אותה ואומר שזו קבוצת חומרים שבולמים בגוף שלנו תגובות שרשרת של רדיקלים חופשיים. אלו מולקולות בלתי יציבות שמשבשות פעילות תקינה של התאים שלנו.

ואם נפרט את זה לתכלס, אז פשוט להכניס לתפריט יומית עלים ירוקים כמו קייל סלרי שום, אגבניות, אגוזים תה ירוק וזרעי פשטן ובנוסף ענבים כהים ופירות יער.

הטיפ שלך נשמע כדי פשוט ליישום, איך אפשר ללמוד עוד על הנושא הזה ?

הכנו למטופלים שלנו מדריך לניקוי גוף על ידי צום עם מיצים טריים. אתן לך לינק להורדה בחינם על מנת שגם קוראיך יוכלו ליהנות ממנו. המדריך יהיה זמין להורדה בחינם רק למשך החודש  הקרוב  ולכן ממליצה להוריד וכמובן להתנסות כי זה ממש פשוט. הכירו את המדריך שלנו:

המדריך לניקוי גוףIMG-20180403-WA0004

 היית רוצה אולי להוסיף עוד משהו?

"אני רוצה להדגיש שוב שכל אחד ואחד יכול ליצור שינוי אמיתי בלי להגיע למצב של משבר, בלי קשר לאיפה אתה נמצא ומה הן הנסיבות. הרי לכולנו נמאס מהפתרונות של רגע כמו ”קח תרופה וזה יעבור לך“ או אמירות כמו ”מה אתה מפצה בגילך. אני אומרת את זה מתוך ידיעה שהשינוי הוא באמת אפשרי. להיות בריא זה עניין של החלטה ומחלה כרונית איינה גזרה משמיים. ככל שהעולם מתקדם יותר אנשים מבינים שזאת הדרך. אם נקרא לזה טרנד כנראה שלא נטעה. זאת רפואת העתיד כאשר המטופל הוא ה“מטפל של עצמו“ וזו הדרך שאנחנו מוכנים לעזור לצעוד בה לכל אחד שיהיה מוכן“.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות