fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוצים לחיות עד 120? תגיעו לנצרת עילית

לא פחות מ- 101 אנשים שגילם עבר את גיל המאה מתגוררים בעיר על פי נתוני משרד הפנים
יונס, גבסו ולורי
צעירה כמו המדינה. יונס, גבסו ולורי (צילום: ישראל פרץ)

על פי נתוני משרד הפנים, 101 אנשים בני למעלה ממאה חיים בעיר נצרת עילית. מספר זה גבוה בהרבה מן הממוצע הארצי ולצורך ההשוואה, בעיר תל אביב שמספר תושביה גבוה פי שמונה מנצרת עילית, מספר התושבים בני המאה ויותר הוא 105 בלבד.

פילוח הנתונים מעניין עוד יותר. על פי משרד הפנים, בנצרת עילית חיים שמונה תושבים שעברו את גיל 103. לצורך ההשוואה: בחיפה חיים 85 תושבים בני מאה ויותר וברמת גן 74.

דוברות עיריית נצרת עילית תופסת 'טרמפ' על הנתון ומציגה אותו על מנת להבליט את האיכויות הייחודיות של העיר שממוקמת בראש גבעה ו -70 אחוזים משטחה הן שמורות טבע ושטחים ירוקים. "בנצרת עילית יש אוויר נקי ואקלים יוצא מן הכלל. גם בחודשי הקיץ החמים כשבכל מקום אחר בארץ מזיעים לנו יש אוויר נעים יחסית". באגף הרווחה מעניקים יחס חם במיוחד לבני המאה פלוס לצד הליווי והטיפול השוטף של עובדת סוציאלית.

מנהלת האגף ליאורה לורי דואגת להעניק זר פרחים ושי לתושבים החוגגים מאה. בשנה שעברה הגיעה לורי יחד עם ראש העירייה שמעון גפסו וחברת המועצה סופה אקסנוב לביתה של יודס מרים כיום בת 101 "מה סוד שלך ? שאל גפסו את מרים והיא סיפרה בשמחה על הנוסחא לאריכות ימים "אני אוהבת את החיים, אני אוהבת לטפח את עצמי , לטייל, לראות תיאטרון טוב ולעקוב אחרי מה שקורה בעולם "

יודס שנולדה ב -28 באפריל 1912 , שנתיים לפני פרוץ מלחמת העולם הראשונה , ניחנה בזיכרון פנומנלי  בצלילות מהפנטת היא מספרת לפרטי פרטים אירועים שהתרחשו לפני 90 שנה בעת שהייתה ילדה בת 11 . "נולדתי באפריל, קרוב מאוד ליום ההולדת של מדינת ישראל. שתינו עברנו לא מעט קשיים בחיים אבל שתינו נראות צעירות לגילנו ולשתינו יש קסם אישי מיוחד" אמרה.

יונס, גבסו ולורי
צעירה כמו המדינה. יונס, גבסו ולורי (צילום: ישראל פרץ)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות