fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פנייה לשר כץ: "טפל בסכנות שנוצרו בעבודות הפיתוח בכביש 65

עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם, גם הכבישים אשמים. על המדינה להפחית את מספר ההרוגים בכביש 65 באמצעות בניית מפרדה קשיחה בין הנתיבים אשר תוכל למנוע תאונות חזיתיות ולהציל את חייהם של אנשים רבים בכביש"
ישראל כץ (צילום: רן אליהו)
ישראל כץ (צילום: רן אליהו)
ישראל כץ (צילום: רן אליהו)
ישראל כץ (צילום: רן אליהו)

תושב היישוב מסד, פנה לאחרונה במכתב לשר התחבורה ישראל כץ, חברת נתיבי ישראל ומנהלי פרויקט כביש 65. לטענת התושב, בעקבות עבודות הפיתוח שמתקיימות בכביש, נוצרה סכנה חיים לנוסעים בו, בין צומת קדרים למחלף גולני. במכתבו מציין התושב, כי למרות שהמטרה של העבודות בכביש – הרחבתו לכדי שני נתיבים לכל כיוון – מבורכת, בשנתיים הקרובות, עד לסיום העבודות, ישנן מספר סכנות בכביש שנוצרו כתוצאה מהעבודות.

הסכנה הראשונה היא כי עם תחילת עבודות הפיתוח הצטמצמו באופן משמעותי השוליים בכביש וכרגע בקטע דרך זה ישנם שוליים ברוחב של כ- 30 ס"מ לכל כיוון נסיעה. המשמעות היא, כי נהג שנאלץ לעצור עצירת חירום בצד הדרך, לא יכול לעשות זאת מבלי לסכן את חייו ואת חיי הנהגים האחרים.

סכנה נוספת אותה מציין התושב במכתבו, היא כי אין גדר הפרדה בנויה בין הנתיבים כיום. התושב מסביר, כי ישנם מקרים בהם רכבים הנוסעים מולו סוטים מעט לכיוונו ומאחר ואין גדר הפרדה מבטון בין הנתיבים והשוליים צרים מאד, אין לאן "לברוח" בכדי להימנע מלהתנגש בהם. התושב מציין כי זה רק ענין של זמן עד שתתרחש התאונה הבאה: ""כתובת התאונה הבאה נמצאת על הקיר וזו באחריות כל המאשרים, המתכננים והמבצעים ובכלל זה רשויות משטרה, משרד התחבורה והתשתיות".

התושב אף מציעפיתרון שלטענתו יכול למנוע את ההרוג הבא: "תנו הוראה מיידית וחד משמעית להפריד את הנתיבים בעזרת אותה גדר בטון, הפעילו את הסמכויות שבידכם. ניסיון שהצליח למשל בירידה מטבעון אל שער העמקים ואין לדעת כמה חיים הציל שם לאורך השנים".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בממוצע, נהרגים מדי שנה בכביש 65 תשעה בני אדם, ועוד קרוב ל-900 נפצעים, בהם 28 באורח קשה. אור ירוק כבר הזהירו מספר פעמים בעבר כי הכביש מסוכן וכי יש לשפר את תשתיותיו הלקויות באופן מיידי בכדי להציל חיי אדם.

עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם, גם הכבישים אשמים. כביש 65 הוא אחד הכבישים המסוכנים בארץ הגובה קורבנות רבים מדי שנה. על המדינה להפחית את מספר ההרוגים באמצעות בניית מפרדה קשיחה בין הנתיבים אשר תוכל למנוע תאונות חזיתיות ולהציל את חייהם של אנשים רבים בכביש. המדינה חייבת לתקן את הליקויים החמורים בכל הכבישים האדומים בארץ, החושפים מידי יום מאות אלפי תושבים בישראל לסכנת חיים מוחשית".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות