fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית נצרת עילית הסירה מהאתר תמונה של גולדה מאיר

התמונה מתעדת את גולדה מאיר מעשנת סיגריה בעת ביקורה בנצרת עילית, הוסרה מאתר העירייה מחשש שתפגע בתכנית הבריאות העירונית
גולדה מאיר ז"ל
גולדה מאיר ז"ל (צילום ארכיון)

35 שנים לאחר מותה, גולדה מאיר, האישה הראשונה והיחידה שכיהנה בתפקיד ראש ממשלה, עדיין "סובלת" מנזקי העישון. גולדה שהייתה ידועה כמעשנת כבדה תועדה באינספור אירועים אוחזת סיגריה בידה ומעשנת בהנאה. אחת התמונות, בה גולדה מציתה סיגריה צולמה במהלך ביקורה בנצרת עילית בתחילת שנות ה -70.

התמונה התפרסמה לפני כחודשיים באתר העירייה באלבום תמונות היסטוריות של ראשי ממשלות שביקרו בעיר בהם לוי אשכול, בן גוריון ויצחק רבין. "מדובר בפרויקט מיוחד שדוברות העירייה יזמה לרגל יום העצמאות ה- 65", הסביר ראש העירייה שמעון גפסו, "המטרה הייתה לאפשר לתושבים ליהנות מתמונות היסטוריות של אישים רמי מעלה שביקרו בעיר במסגרת תפקידם וגם לחשוף בפני בני הנוער,שמכיר את ראשי ממשלות העבר רק בשמם, תמונות שלהם על רקע נופים ואתרים מוכרים בעיר" .

התושבים הגיבו בחיוב אך, באופן בלתי צפוי, היו גם שדרשו להסיר את התמונה של גולדה המעשנת. בעירייה התייחסו ברצינות לעניין. "עיריית נצרת עילית בשיתוף משרד הבריאות במחוז הצפון מפעילה תכנית בריאות עירונית וקוראת לתושביה להימנע מעישון. תמונה של ראש ממשלה מעשנת לא ממש תואמת את המסר שאנחנו מנסים להעביר בתכנית", אמרו בעירייה והסבירו כי הוחלט לגנוז את התמונה בעיקר בשל השפעתה על בני הנוער. "בני נוער שרואים ראש הממשלה מעשנת עשויים לחשוב שסיגריות מועילות שהרי גולדה לכל הדעות הייתה מנהיגה, אישה חכמה ומצליחה".

תחילה נשקלה אפשרות "להעלים" את הסיגריה מן התמונה באמצעות תכנת "פוטושופ". "הוחלט להסיר את התמונה כליל מן האתר. אין לאף אחד מאיתנו רשות לתקן את התמונה, היא תישאר שמורה בארכיון העירייה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות