fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נצרת עילית: גיוס שיא של לוחמות ליחידת קרקל

לנצרת עילית יש מקום של כבוד בגדוד קרקל ולא פחות מחמש לוחמות מהעיר (ועוד לוחם) משרתות בתפקידי הלוחמה הקרביים ביותר בשירות בנות בצה"ל
אתי סעדה (צילום: דו"צ)

בגדוד קרק"ל נפוצה בדיחה על כך שנצרת עילית השתלטה כליל על הגדוד. לפחות חמש חיילות מהעיר משרתות בו זמנית בגדוד, מבצעות תפקידי לוחמה ופעילות מבצעית זהה לזו שמבצעים הבנים, לעיתים קרובות תוך כדי סיכון חיים.

מקפידה על ביטחון שדה. אתי סעדה (צילום: דו"צ)

מספרן הגבוה של החיילות המשרתות בגדוד ומתגוררות בנצרת עילית יצר הוויה מיוחדת בעיקר סביב יציאות משותפות בסופי שבוע. "כשהבנות יוצאות למשימה מבצעית, אחת מעדכנת את אמא שלה והיא כבר דואג לעדכן את כל שאר האימהות בנצרת עילית", מספרת אמא של חיילת שמשרתת בגדוד.

ברשימת הבנות הלוחמות מנצרת עילית: אופיר נוימן, אלין ברנקו, אתי סעדה, שובל הלר ולין רווה."יש בנות נוספות שידוע לנו רק שמן הפרטי ויש לפחות עוד שתי בנות שמשרתות בתפקיד לחימה", סיפר אביה של אחת החיילות. אגב, בקרקל משרת גם לוחם מנצרת עילית: אושר בן יאיר.

אסנת רווה אמא של לין רווה שמשרתת בתפקיד חובשת קרבית בקרקל אומרת שהייצוג המכובד לנצרת עילית הוא בהחלט מקור גאווה לעיר. "מדובר בגדוד איכותי מאוד שמבצע משימות חשובות ותנאי השירות של הבנות זהים לאלה של הבנים", אמרה רווה.

איציק סעדה, שוטר במשטרת התנועה, שבתו אתי משרתת בגדוד מספר: "אני ואשתי לא ישנים טוב בלילות מאז שהיא התגייסה. אנחנו כל הזמן בלחץ, זה סרט שלא נגמר. אני מתקשר אליה באמצע הלילה לראות שהכל בסדר".

לדברי  סעדה, ביתו מקפידה על ביטחון שדה ומקפידה לא לדבר על זה בבית. "אני גאה בה. אני שירתתי כחייל קרבי בגולני, ויודע מה זה הווי של חיילים קרביים. בשבתות אני אוהב לשבת איתה ולדבר איתה על הווי קרבי, ממש כמו אב ובן, למרות שלי אין בנים. זה ממלא אותי גאווה".

קרקל הוא גדוד חי"ר בו לוחמים יחדיו בנים ובנות. הקמת הגדוד התחיל כניסיון של צה"ל לשלב בנות בתפקידי לחימה והפך לסיפור הצלחה. לוחמות קרקל מבצעות סיורים על הגבול, תצפיות, מארבים, אבטחת יישובים ולכידת מסתננים. החיילות עוברות טירונות קרבית בדיוק כמו הבנים ובסיום אימון מתקדם עוברים הלוחמים חמישה חודשים של תעסוקה מבצעית. לאחר מכן מצפים להם חודשיים אימונים ועוד חמישה חודשי תעסוקה מבצעית שסיומם הוא סוף המסלול.

בעיריית נצרת עילית מסבירים את מספרם הגבוה של הבנות בגדוד בעלייה המשמעותית שנרשמה בשנתיים האחרונות באחוזי השירות הקרבי לצה"ל בקרב בוגרי התיכוניים בעיר. "עליה של 15 אחוזים בהיקף השירות הקרבי היא לא דבר מקרי", אומרים בעירייה, "מדובר בתוצאה ישירה של השקעה עירונית ויעד שראש העיר שם לעצמו בתחום השירות לצה"ל".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות