fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"חשב מלווה, בשורה לעירייה ולחברה הכלכלית"

ממלא מקום ראש עיריית נצרת עילית נתנאל טויטו מברך ורואה בשורה: "החשב יסייע בתהליך הבראת החברה הכלכלית ועמידה באתגרים הכלכליים" * יו"ר האופוזיציה אלכס גדלקין חושב אחרת
עיריית נצרת עילית
בניין עיריית נצרת עילית (צילום: יצחק סולומון)

בסיפור הזה אין מנצחים ואין מפסידים. לעיריית נצרת עילית, שפעם נחשבה לאחת העיריות האיתנות בארץ, ובתקופת ראש העיר המיתולוגי מנחם אריאב, זכתה שנה אחרי שנה לפרסים על ניהול תקין, מונה השבוע חשב מלווה.

למרות שמצבה הכלכלי של עיריית נצרת עילית נמצא בחודשים האחרונים במגמה של שיפור משמעותי, ועל אף התחזית לפיה העירייה אף צפויה לסיים את שנת התקציב הנוכחית ביתרה חיובית, החליט ממלא מקום ראש העיר נתנאל טויטו בעצה אחת עם משרד הפנים, להכניס חשב שילווה את הפעילות הכלכלית של העירייה ה והחברה הכלכלית. השיקול שעומד מאחורי כניסתו של החשב הוא הרצון לבסס תכנית מערכתית כוללת וארוכת טווח לצמיחה ופיתוח עירוני על בסיס יכולת כלכלית איתנה.

עופר לוי, גזבר עיריית נצרת עילית
חושש. הגזבר עופר לוי (צילום: ישראל פרץ)

טויטו רואה בכניסתו של החשב הזדמנות להניע מחדש את המערך הכלכלי של העירייה והחברה הכלכלית לכיוון של תנופה וצמיחה מחודשת. "מינוי החשב המלווה הינו תוצר החלטה משותפת של העירייה ומשרד הפנים במטרה להשלים את תכנית ההבראה בחברה הכלכלית ולסייע לעירייה לשמור על המשך יציבות ועמידה באתגרים הכלכליים", מסביר טויטו "אני מאמין בכל לבי שאפשר לייצר שינוי מהותי מבלי לפגוע בשירות לתושב ותוך נקיטת מדיניות המבוססת על התייעלות ואחריות", הסביר טויטו .

טויטו רואה במינוי החשב בשורה של ממש לא רק ביצירת המשך איזון תקציבי אלא גם בהבאת תקציבי ממשלה, כיסוי הגירעון העירוני המצטבר משנים קודמות, בניית תקציב 2016 ויצירת מתווה שמאפשר פיתוח וצמיחה עירונית לטווח הרחוק.

טויטו: "בחודשים האחרונים למדתי לעומק את מצבה הכלכלי של העירייה וגופי הסמך שלה ועכשיו מתחיל שלב הביצוע בתכנית העבודה שלי. אני מאמין בכל לבי שאפשר לייצר שינוי מהותי, מבלי לפגוע בתושב ותוך נקיטת מדיניות אחראית המבוססת על התייעלות אמיתית שאת תוצאותיה ניתן לראות בשטח".

"מאז שהוחלפתי לקחו את העיר אחורה"

אלא שלא כולם סבורים כי הצעד של טויטו היה נכון. יו"ר האופוזיציה, אלכס גדלקין, שניהל את העיר במשך למעלה משנה, יוצא נגד המהלך ואומר: "הגיע הזמן להתעורר ולהבין שיש בעיה בהנהגת העיר, לא ייתכן שעיריית נצרת עילית תגיע למקומות נמוכים כל כך, בתקופת כהונתי הטלתי על הדרג המקצועי להכין את התקציב ולראשונה אחרי שנים מצב העירייה השתפר והתאזן, תוך מספר חודשים מאז הוחלפתי לקחו את העיר שוב אחורה, מינוי חשב מלווה הוא לא דבר שיש להתגאות בו, אני מתכוון להחליף את ההנהגה הנוכחית ולשקם את העירייה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות