fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חובות פיניציה לעיריית נצרת עילית עומדים על 3.6 מיליון שקלים

פיניציה התחייבה לשלם לעיריית נצרת עילית 300 אלף שקלים בחודש בגין חובות ארנונה. ראש עיריית נצרת עילית אלכס גדלקין הסביר כי העירייה לא יכולה יותר לשאת על גבה את חובות הארנונה של המפעל. לדבריו, בשל הרצון לסייע למפעל שנקלע לקשיים, העירייה בעצמה נקלעה לקשיים ונאלצה לקצץ בתקציבה
עיריית נצרת עילית
בניין עיריית נצרת עילית (צילום: יצחק סולומון)

סוגיית חובות הארנונה של מפעל פיניציה נידונה בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי בנצרת. עיריית נצרת עילית יוצגה על ידי היועצת המשפטית עו"ד אולגה גורדון ובדיון השתתפו ראש העירייה אלכס גדלקין ונציגת מנהלת הארנונה פנינה שלו. עו"ד גורדון אמרה כי סוגיית המחלוקת על גובה החיוב, צריכה להתדיין בפני וועדת הערר, תוך הצגת כל הראיות וההשגות אם ישנן. עו"ד גורדון ציינה כי למרות שהעירייה סבורה כי החיוב בוצע כחוק, ניתן למצוא פתרונות יצירתיים ובלבד שנקודת המוצא תהיה תשלום כחוק.

אלכס גדלקין
אלכס גדלקין (צילום: יח"צ)

מנכ"ל פיניציה ערן חיימוביץ אמר כי פיניציה שילמה כל השנים ארנונה לעירייה והחוב נוצר רק לאחר שנקלעה למשבר ופשטה את הרגל. לדבריו "פיניציה תמשיך לשלם ואני אמשיך להיות מנכ"ל, כל עוד אוכל לספק סביבה הוגנת לעובדים שלי".

גדלקין העיד אף הוא בדיון שהתקיים בפני השופט עאטף עיילבוני. גדלקין אמר כי למרות הרצון הטוב של העירייה לסייע למפעל היא מחויבת לתקציב העיר אשר נקלע לגרעון כתוצאה מהחובות של פיניציה. סך חובות הארנונה של פיניציה מסתכמים בכמה מיליוני שקלים. לגרסת העירייה החוב המצטבר מתקרב לשישה מיליון שקלים, על פי הנהלת המפעל החוב מסתכם ב -3.6 מיליון שקלים. כך או כך, מדובר בסכום כסף משמעותי לקופת העירייה.

במהלך הדיון בבית המשפט, צוין על ידי נציגי המפעל, כי חיבור הגז התעכב חודשים ארוכים כתוצאה מעניינים טכניים, דבר זה גרם לעיכוב בהעברת התשלום מאחר והמפעל הייתה קיימת הבנה כי יקבלו פטור מארנונה עד לחיבור הגז. בדיון נמתחה ביקורת על המדינה שלכאורה לא עמדה בהבטחה לסייע למפעל. נציג משרד הפנים, עו"ד ארנון חזון דחה את הטענות וטען כי המדינה עשתה מאמצים לסייע למפעל,העניקה לו סל תמיכה והאיצה בתהליך חיבור צינור הגז .

בסיכום הושגה פשרה בין הצדדים ולפיה החל מחודש ינואר 2015 ועד לסוף השנה, פיניציה תשלם בהוראת קבע לעירייה 300 אלף שקלים בחודש. בגין חודש דצמבר 2014 ישולם לעירייה 200 אלף שקלים, וכן יועבר לה, בתוך 48 שעות, תשלום נוסף בסך 200 אלף שקלים מקופת הנאמן, על חשבון החוב מתקופת הקפאת ההליכים. סוכם כי הצדדים ינצלו את החודש הקרוב כדי להגיע להסכמה בנושא בסיס השומה והסדר סילוק החוב.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות