fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפרקליטות: "אין בדבריו של גפסו הסתה לגזענות"

ארגון עדאלה המייצג את זכויות המיעוט הערבי בישראל פנה לפרקליטות בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד גפסו בגין התבטאות שהשמיע במבצע עמוד ענן. הפרקליטות הודיע כי לא תפתח בחקירה
שמעון גפסו
שמעון גפסו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפרקליטות דחתה השבוע על הסף את דרישת ארגון עדאלה לפתוח בחקירה נגד ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו לאחר שקרא לנצרת "עיר עוינת לישראל" בעקבות הפגנות התמיכה בחמאס צה"ל במהלך מבצע עמוד ענן.

שמעון גבסו
גבסו השבוע בכנס הצדעה להתיישבות בגליל שנערך בעכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ארגון עדאלה המייצג את זכויות המיעוט הערבי בישראל פנה לפרקליטות בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד גפסו בגין התבטאות שהשמיע במהלך מבצע עמוד ענן נגד הפגנות תמיכה בחמאס שהתקיימו בנצרת במהלך מבצע עמוד ענן.

גפסו פנה לשר הפנים וביקש להכריז על נצרת "כעיר עוינת לישראל". הוא טען כי העיר הופכת לקן טרור בלב הגליל, מרכז להפצת שנאת ישראל שתומך ומגבה התנהגות אנטי ישראלית וממתין כל העת לשעת הכושר כדי לתקוע סכין בגב המדינה". גפסו אמר כי מבחינתו, מן הראוי לספח לעזה אזרחים שפועלים נגד צה"ל ותומכים בארגון טרור שפוגע באזרחים וילדים. למרות שהבהיר כי דבריו אינם מכוונים כלפי כלל ערביי נצרת אלא כלפי פעילים קיצוניים בלבד.

ארגון עדאלה כינה את גפסו גזען ודרש לפתוח נגדו בחקירה פלילית בגין הסתה. גפסו לא התרגש מקריאות אלה ואף החריף את התבטאויותיו.

בראיון לתכנית לונדון וקירשנבאום אמר כי הוא מתחייב, כל עוד הוא ראש עיריית נצרת עילית, שלא לבנות מסגד או בית ספר ערבי בעיר. "לאחר בחינת הדברים הגענו למסקנה כי אין מקום לפתוח בחקירה במקרה זה", נכתב בתשובת הפרקליטות שנמסרה השבוע לארגון עדאלה.

ההחלטה נומקה בכך שגפסו, לא הפנה את דבריו כלפי כלל האוכלוסייה אלא כלפי אלה שפועלים לפי תפיסתו כנגד מדינת ישראל ותומכים בטרור, "אין לראות בדבריו של גפסו משום הסתה לגזענות", נקבע בהחלטת הפרקליטות "מר גפסו תקף רק אנשים שבעיצומה של התקפת טרור הרצחנית על ערי ויישובי הדרום גילו הזדהות עם משגרי הטילים, ואיבה כלפי המדינה ואזרחיה"

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות