fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המחזאי יהושוע סובול: "פוליטיקאים עושים שימוש מופרך במילה אושוויץ"

בדיון שהתקיים במכללת עמק יזרעאל תקף המחזאי יהושע סובול את השימוש המופרך במילים שנועדו "לאיים" עלינו. פרופ' אסא כשר: "לא חוכמה להגיד 'לא' לכל שינוי שמציעה הממשלה"
יהושוע סובול
יהושוע סובול (צילום: זיוי לוי)
יהושוע סובול
יהושוע סובול (צילום: זיוי לוי)

"למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים אושוויץ"? המחזאי יהושע סובול תקף השבוע במילים קשות את נטייתם של פוליטיקאים ועיתונאים להשתמש בביטויים מופרכים כדי להמחיש את דעותיהם ו"לאיים" על מאזיניהם.

"אומרים לנו שגבולות ישראל ב-1967, ערב מלחמת ששת הימים הם גבולות אושוויץ", אמר סובול. "ואני שואל: האם חיל האוויר של היהודים באושוויץ השמיד בשלוש שעות את כל חילות האוויר של אויביו? האם הצבא של היהודים באושוויץ הכניע בשישה ימים את כל הצבאות של אויביו? כמובן שזה מופרך. אבל לפוליטיקאים ולעיתונאים לא אכפת. הם ימשיכו להשתמש במילה אושוויץ על ימין ועל שמאל כדי לאיים עלינו ולעזור לנו להשתכנע".

סובול, שהוא המחזאי הישראלי המצליח בעולם, השתתף בדיון ספרותי-חברתי בנושא תפקידו של האינטלקטואל בחברה, שהתקיים אתמול (שני) בפני אולם "מפוצץ" במאזינים באקדמית עמק יזרעאל, לציון סיום כהונה בת 15 שנים של פרופ' עליזה שנהר בתפקיד נשיאת המכללה.

בדיון השתתפו גם  פרופ' אסא כשר מאוניברסיטת תל אביב, חוקרת הספרות פרופ' זיוה שמיר מהבינתחומי בהרצליה, ההיסטוריון דני גוטווין מאוניברסיטת חיפה, הסופרת נאווה סמל ופרופ' ושנהר. את הדיון פתחה נשיאת האקדמית עמק יזרעאל, פרופ' אריאלה לבנשטיין. הנחתה: ד"ר בינה ניר מהחוג לתקשורת.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות