fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המאבטח שנדקר: "רק דאגתי שהילדים לא ייפגעו"

שלמה מנדל מאבטח את בית הספר היסודי עצמון בנצרת עילית במשך שנים. ביום ראשון אלמוני ניסה לשדוד אותו, לגנב את נשקו ודקר אותו בבטנו. ממיטתו בבית החולים העמק בעפולה הוא משחזר את היום הנורא ומודה: "אני כלל לא מרגיש גיבור"
מקווה לחזור לעבודה בהקדם. שלמה מנדל (צילום:טניה לרמן)

"הבנתי שיש סכנה ממשית לחיי וניסיתי להוציא את האקדח כדי לירות בו", משחזר שלמה מנדל את הדרמה שאירעה בבית הספר עצמון אותו הוא מאבטח כבר מספר שנים, "הספקתי להוציא רק את המחסנית וזרקתי אותה כדי למנוע ממנו לירות בי. 'אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הייתה לו מחסנית בנשק. היה קורה שם אסון גדול". כך מספר מנהל שמאושפז בבית החולים העמק בעפולה.

זיהית את הבחור?
"הוא היה צעיר בשנותיו ה- 20 ממוצא ערבי, חבוש כובע גרב על פניו, שתחילה ניסה לדקור אותו בעזרת רובה צוללנים. אחר כך הוא שלף סכין משוננת, ופצע אותי. הוא דקר אותי בבטן וברח עם האקדח".

מקווה לחזור לעבודה בהקדם. שלמה מנדל (צילום:טניה לרמן)

ואז אב הבית נחלץ להגנתך?
"מאיר בן ישי הוא בחור זהב, הוא בא לעזרתי, הוא נפצע בידיו כאשר ניסה לעזור לי מול התוקף. מגיעה לו מילה טובה על מה שעשה. אחר כך הוא טיפל בי עד שהגיע אמבולנס של מגן דוד אדום".

אתה מרגיש גיבור?
"לא מרגיש גיבור, בכלל לא חושב על זה. חשבתי רק על הילדים בבית הספר, שחס וחלילה האיש לא יגיע אליהם. אני המאבטח ויש לי אחריות כלפיהם וכלפי ההורים שלהם. מנהלת בית הספר הייתה מרוצה מהאופן בו התמודדתי ופעלתי בעת התקיפה, זה יכול היה להסתיים באסון גדול יותר".

אחרי שתחלים תחזור לעבודה?
"בטח, זו העבודה שלי, זו הפרנסה שלי, אני אוהב את הילדים שאני מאבטח".

ד"ר רון דר, רופא כירורג בבית חולים העמק, מסר כי שלמה מנדל הגיע במצב בינוני עם חתכים בכפות ידיו ודקירה בבטנו, "הוא עבר מספר ניתוחים בכדי לשלול פגיעה באיברים פנימיים, ונותח על ידי מנתחים אורתופדיים בכפות ידיו. כעת מצבו מוגדר יציב", סיכם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות