fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטבח במינכן: "40 שנה אני סוחב את התמונה הנוראה"

בן הלפגוט הגיע במיוחד לישראל, כדי להשתתף בפסטיבל לימוד אולימפי שהתקיים בנצרת עילית. הוא קיבל מדליה של כבוד על פועלו להנצחת השואה והעיסוק בספורט כסמל להמשכיות העם היהודי. "הייתי בחדר עם הספורטאים הישראלים שעות אחדות לפני שנרצחו" אמר בהתרגשות
בן הלפגוט
"לא שיערתי בנפשי שאזכה לקבל הוקרה". בן הלפגוט (צילום: נ"צ)

בן הלפגוט הגיע לישראל במיוחד כדי להשתתף בפסטיבל לימוד אולימפי שהתקיים בנצרת עילית ועסק בספורט, יהדות ואיכות חיים. כשהגיע, ציפתה לו הפתעה מרגשת.

עיריית נצרת עילית השותפה לארגון הפסטיבל יחד עם פרויקט לימוד לדוברי רוסית והוועד האולימפי, העניקה לו באמצעות אלמנות מינכן ובמסגרת אירועי הפסטיבל שהתקיים בסימן 40 שנה לרצח הספורטאים הישראלים מינכן, מדליה של כבוד על פועלו להנצחת השואה והעיסוק בספורט כסמל להמשכיות לחיים וקיום העם היהודי.

בן הלפגוט
"לא שיערתי בנפשי שאזכה לקבל הוקרה". בן הלפגוט (צילום: נ"צ)

טקס הענקת המדליה התקיים בלשכת ראש העיר שמעון גפסו . הלפגוט שלא ידע דבר על המחווה הופתע ונרגש עד דמעות. כשראה את שתי אלמנות מינכן, אילנה רומנו, אשתו של יוסי רומנו ז"ל, ואנקי שפיצר אשתו של אנדרי שפיצר ז"ל, עם המדליה, לא יכול היה לעצור את הדמעות. "הייתי בחדר עם הספורטאים הישראלים שעות אחדות לפני שנרצחו.

40 שנה אני סוחב את התמונה הנוראה יחד איתי ולא שיערתי בנפשי שאזכה לקבל הוקרה כלשהי. כשזה בא בהשתתפות האלמנות ההתרגשות גדולה עוד יותר, מבחינתי זה סגירת מעגל ".

"אתה מסמל עבורנו את ניצחון קיומו של העם היהודי למרות כל התלאות שעבר ועוד יעבור בדרך", אמרה אילנה שפיצר.

טקס הענקת המדליה התקיים במסגרת אירועי פסטיבל לימוד אולימפי שהתקיים בנצרת עילית תחת הכותרת ספורט, יהדות ואיכות חיים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות