fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבעיה הבוערת של עיריית נצרת עילית: ארנונה לדירים ולולים

חברי מועצה מהאופוזיציה זועמים על החלטת ועדת הכספים להקל בתשלומי הארנונה לבעלי דירים ולולים בעיר
אלכס גדלקין (צילום: יח"צ)
אלכס גדלקין (צילום: יח"צ)

"יש לי כבוד רב והערכה מרובה לכל העוסקים בתחום החקלאות, יחד עם זאת- אנו נמצאים במלחמה יומיומית בכדי להשאיר את הצעירים בעיר, ולכן עלינו לאפשר ראשית כל, הקלות והנחות בארנונה לסטודנטים, לזוגות הצעירים, ולעסקים הקטנים", אומר חבר מועצת העיר נצרת עילית, איתי רק, בתגובה להחלטת ועדת הכספים מהשבוע, לדון בנושא הקלות בארנונה לדירים ולולים.

באופוזיציה טוענים כי לא ברור להם מאילו סיבות הוחלט על הקלות משמעותיות בארנונה לבעלי דירים ולולים והביעו תמיהה על כך שהנושא עלה כעת. באופוזיציה תוהים האם אין קשר בין ההחלטה להסכם הקואליציוני, במסגרתו מונה לאחרונה שוכרי עוואודה לסגן ראש העיר, שכן בעלי הדירים והלולים הם ערבים. חבר המועצה אלכס גדלקין: "יש כבר בצו הארנונה סעיף שמדבר על מבנים חקלאים המשמשים לצורכי חקלאות, אז אני לא מבין מה כל כך בער להם לעסוק בכך".

בשביל מה צריך לעסוק במבנים חקלאים? אלכס גדלקין (צילום: יח"צ)
בשביל מה צריך לעסוק במבנים חקלאים? אלכס גדלקין (צילום: יח"צ)

מהעירייה נמסר בתגובה: "בתחומה המוניציפאלי של נצרת עילית ישנם שטחים חקלאיים בבעלות פרטית אשר במשך השנים, על פי המלצת משרד הביטחון, ניתנו לבעליהם אישורים להפעלת לולים ודירים. למרות שמבנים אלו פועלים על פי היתרים של משרד החקלאות לאורך כל השנים הם לא חויבו בארנונה ולא היו מוגדרים בצו הארנונה.

"עם כניסתו של שמעון גפסו לראשות העיר, נעשה ניסיון להסדיר את נושא תשלום, אבל בפועל לא בוצעה ההתאמה של צו הארנונה כנדרש בחוק והחיוב שבוצע, על פי מגורים (כי לא הייתה הגדרה מתאימה אחרת), לא היה ריאלי ולפיכך נשאר על הנייר הואיל ובפועל לא בוצע שום תשלום לעירייה".

עוד אמרו בעירייה: "וועדת הכספים ביקשה להסדיר את הנושא, ולוודא ששטחים אלה יחויבו בארנונה על פי ההגדרה המתאימה בצו ובהתאם תתבצע אכיפה על פי חוק. בתוך כך נבדק שיעור החיוב הנהוג בשאר הרשויות ונמצא כי בעיריית חדרה ועפולה השיעור עומד על 3 למ"ר. הוועדה החליטה על גביית שיעור גבוה של כ 7 שקלים למ"ר .

"כמו כן הוחלט להביא את הסוגיה להסדרה בצו הארנונה. חשוב לציין כי לנוכח היותם של המבנים חקלאיים בשטחים שאינם מיושבים, העירייה כלל לא נדרשת להעניק להם שירותים הנכללים בארנונה כגון חינוך,רווחה, תאורה וגינון, כך שבפועל מדובר בהכנסה משמעותית נוספת לקופה הציבורית".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות