fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גשם של כוכבים במרכז לאסטרונומיה ע"ש אילן רמון

מרכז האסטרונומיה בגלבוע ורשות הטבע והגנים יקיימו ביום שני הקרוב תצפית במטר מטאורים במיתחם גן הלאומי "כוכב הירדן"
תצפית מטאורים
מחכים ללילה לבן של מטאורים. תצפית מטאורים (צילום: באדיבות רשות הטבע והגנים)
תצפית מטאורים
מחכים ללילה לבן של מטאורים. תצפית מטאורים (צילום: באדיבות רשות הטבע והגנים)

מרכז האסטרונומיה של המועצה האזורית הגלבוע בשיתוף האגודה הישראלית לאסטרונומיה ורשות הטבע והגנים יקיימו ביום שני הקרוב, (12.8.2013) תצפית של "לילה לבן" במטר המטאורים השנתי, "הפרסאידים" במיתחם הגן הלאומי "כוכב הירדן" שברמת יששכר.

מנהל המרכז לאסטרונומיה ע"ש אילן רמון, משה קאשי, מסר: "בחלקו הראשון של ליל יום שני, ישקע הירח, כך שהתנאים לתצפית בכוכבים ובמטאורים יהיו טובים. כמו כן תתקיים הדרכה על שמי הקיץ והסתיו בלילה מיוחד זה", אמר מנהל מרכז האסטרונומיה. לדבריו, תכלול התכנית תצפית במטאורים, תצפית על כוכבי הלכת, נוגה ושבתאי הכרת שמי הסתיו, הסברים והיכרות עם מערכות השמיים. אגדות ופולקלור על מערכות הכוכבים.

ראש המועצה האזורית הגלבוע, דני עטר הביע שביעות רצון רבה מקיום האירוע ושיבח את העשייה המבורכת של מרכז האסטרונומיה ע"ש רמון, בראשותו של משה קאשי. הוא ציין כי העלאת נושאים כה חשובים בפני ציבור תושבי הגלבוע – בוגרים וילדים, תורמת להעצמת היידע על נפלאות כדור הארץ והחלל.

קאשי: "המועצה האזורית הגלבוע עם מרכז האסטרונומיה, ע"ש אילן רמון והאגודה הישראלית לאסטרונומיה, מקיימים גם בשנה זו, השביעית במספר, תצפית מרובת משתתפים, הפתוחה לכל המעוניין. השנה, נוצר שיתוף פעולה פורה עם רשות הטבע והגנים והתצפית תתקיים כאמור, בגן הלאומי כוכב הירדן. הפעילות מתאימה לכל הגילים – זוגות צעירים שמחפשים רומנטיקה והגשמת משאלות ליבם, ילדים, בני נוער, הורים וקשישים. במהלך כל הלילה יינתנו הדרכות על מערכות הכוכבים, גלקסיות, כוכבי הלכת, חורים שחורים ותינתן אפשרות לתצפת באמצעות טלסקופים משוכללים".

הוא קורא לבאים למשתתפי ה"לילה הלבן" להצטייד בלבוש מתאים וחם, כסאות נוח, מחצלות, שקשים, אוהלים, אל-תוש, שתייה קרה וחמה ונשנושים ומזכיר כי במקום יש אפשרות ללינת לילה עם מים זורמים, מי שתייה ושירותים.

לפרטים נוספים: אתר מרכז האסטרונומיה ע"ש אילן רמון, מועצה אזורית הגלבוע, אתר רשות הטבע והגנים והאגודה הישראלית לאסטרונומיה. התצפית מתאימה לכל הגילאים. העלויות: 40 ₪ למבוגר, 30 שקלים לילדים בני 5 – 18.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות