fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גל טרור

מחבלים חמושים בסכין תוקפים אזרחים ואנשי כוחות ביטחון בכל רחבי הארץ. כוננות שיא גם בצפון
צילום דוברות מדא
צילום דוברות מדא

לגל הטרור שפוקד את מדינת ישראל בשבוע האחרון, אף אחד לא התכונן. ערים שבהן שרר שקט יחסי במשך עשרות שנים, עוד מתקופת פיגועי התופת בשנות ה-90 מתעוררות למציאות חדשה.  

בעפולה התרחשו שני פיגועי טרור קשים סזה אחר זה, שיכלו להסתיים אחרת אילולא תושייתם של אזרחים ואנשי כוחות הביטחון.

ביום חמישי בערב מחבל (20) תושב שטחים תקף בדקירות סכין חייל לבוש מדים (21) תושב העיר ופצע אותו במצב בינוני.
 אזרחים שנכחו במקום נהגו באומץ לב ובנחישות והשתלטו על המחבל, תוך שהם מצמידים אותו לקרקע עד להגעת כוחות המשטרה.

שוטרי תחנת העמק שהוזעקו לזירה בעקבות דיווח למוקד 100, כבלו את החשוד, המון זועם החל תוקף את המחבל החשוד תוך שפוגעים גם בשוטרים באלימות קשה ובאמצעות אבנים.

השוטרים נאלצו להשתמש בתרסיס פלפל ובכח הרחיקו את ההמון תוך שהשוטרים נאלצים לפנות את המחבל ברכב פרטי של אזרח שסייע במטרה למלטו מהזירה.

כתוצאה מכך נפצעו שלושה  שוטרים במצב קל. במהלך הטיפול בזירה הבחינו השוטרים בשני חשודים (21,30) מיידים אבנים לעבר רכב שחלף בסמוך. החשודים נעצרו ונמצאים כעת בחקירה.  עם הגעת צוותי טלוויזיה לסיקור בזירה , הותקף צוות ערוץ 2 על ידי  חשוד, הצוות נזקק לטיפול רפואי.

במהלך יום שישי, הושלכו אבנים לעבר כלי רכב שנסעו בנצרת עילית. במהלך האירוע,  צוות בלשים מתחנת נצרת עילית שהיו בפעילות במקום, זיהו שני חשודים שמשליכים אבנים. השוטרים ביצעו מעצרם של שני החשודים,  קטין ובגיר יהודים תושבי העיר. החשודים נחקרו ונכלאו ויובאו הבוקר להארכת מעצרם בבית משפט השלום בנצרת.

מפקד תחנת נצרת עילית סנ"צ שי דיכטר מסר: "התופעה מסוכנת ופוגעת בביטחון תושבי העיר, אנו ננקוט ביד קשה כלפי מיידי האבנים ונמצה עימם את הדין עד תום".

שעות לאחר מכן מחבלת ניסתה לדקור מאבטח באמצעות סכין כניסה לתחנה המרכזית בעפולה.  המחבלת נורתה במקום ונפצעה. מחקירה ראשונית עולה כי  החשודה הגיעה לזירה  במטרה לדקור את המאבטח וזה בתגובה ירה לעברה.

דובר מג״ב: "בימים טרופים אלו תפקידנו לשמור על הביטחון ועל השקט של תושבי מדינת ישראל, וכך נמשיך לעשות״.

 בהמשך לאירוע שאירע בתחנה המרכזית בעפולה  לוחם משמר הגבול, סמ"ר שני ב׳ מתאר כיצד זיהו את המחבלת בתחנה המרכזית בעפולה כשבידה סכין שלופה, ביחד עם חייל צה״ל שהיה במקום ומאבטח אזרחי ניטרלו את המחבלת.

״יצאתי מכיוון ירושלים לכיוון הצפון כאשר הגעתי לתחנה מרכזית בעפולה שמעתי צעקות 'מחבלת, סכין', צימצמתי טווח לכיוון המחבלת, אני, חייל צה״ל ומאבטח אזרחי. כאשר הגענו למרחק קצר מהמחבלת זיהינו סכין שלופה, היא התקדמה לעברינו, ביצענו ירי מדויק על מנת לנטרל את הסכנה ואזקנו את המחבלת תוך כדי הרחקת הסכין. בימים טרופים אלה תפקידנו לשמור על הביטחון ועל השקט של תושבי מדינת ישראל, וכך נמשיך לעשות״.

האבטחה במוסדות החינוך בעפולה תתוגבר
בעקבות אירוע הדקירה בעפולה ישיבת המועצה הופסקה באמצע. תושבים סיפרו כי חזו את האירוע . השמירה תתוגבר במוסדות החינוך בעפולה, בעקבות אירוע הדקירה אתמול, על פי בקשתו של ראש העיר יצחק מירון.
מועצת העיר עפולה התכנסה לישיבת מועצה שגרתית, בשעה שבוצע אירוע הדקירה. מירון הפסיק מיד את הישיבה והגיע לשטח. תושבים רבים בעפולה מספרים כי הייתה להם הרגשה שאירוע טרור בעפולה הוא שאלה של זמן בלבד.
בתום הערכת מצב הנחה מפקד מחוז צפון ניצב זהר דביר להערך לעיבוי כוחות משטרה לפעילות בטחון שוטף בכלל המחוז בדגש לעיר עפולה.
פחד בציבור
סוף השבוע האחרון גרם לפחד ובהלה בקרב כלל הציבור,  מיידוי אבנים, והתקרבות למקומות הומה אדם.  וכך נותרה גם עכו העתיקה, מרכז לבילוי תרבותי בימי שבת שבהן היא עמוסה במטיילים שוממת.  תחנת עכו אף עצרה תושבת העיר, בת 21  שהתבטאה בפייסבוק כי בכוונתה להיות 'שאהידית'.

בנצרת עילית דווח על מספר מקרים של יידוי אבנים, בנצרת אמש  מוצ"ש,  התקיימה הפגנה גדולה של ערביי ישראל, ובחיפה הפגנת תמיכה וחיזוק של העם היהודי. כ-300 אנשים היו  עטופים דגלי ישראל, וזעקו ' עם ישראל חי'. במהלך ההפגנה  עיכבה המשטרה שלושה מפגינים, אחד מהם בחשד לתקיפת שוטר.  מ"מ מפכ"ל המשטרה בנצי סאו נכח בהפגנה בחיפה.

 צילום דוברות מדא
צילום דוברות מדא

סאו: "היכן שהסדר לא יישמר אנחנו נבצע מעצרים.  תגובתו לירי אתמול בעפולה בבחורה ששלפה סכין- ההוראות הם חדות יש אמצעים ויש כוונה, בעפולה היה אמצעי הבחורה החזיקה בנשק, הירי בוצע לעבר גוף תחתון ואני מגבה את השוטרים בשטח. הפיגוע בירושלים שבו נפצע שוטר מירי דו צדדי יתוחקר. אני כרגע יעשה את דרכי לירושלים, מטרת ההגעה שלי לירושלים זה לבצע הערכת מצב עם הפיקוד הבכיר, לאור המצב הביטחוני המאוד רגיש, למשטרת ישראל עפ״י חוק  יש את הסמכות להגביל את כניסת חברי הכנסת להר הבית בין אם הם ערבים או יהודים".

באום אל פאחם נעצרו במהלך השבת תשעה חשודים בהפרות סדר שכללו יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה,  מתוחם שבעה קטינים  ושני בגירים.  מעצרם יוערך היום  בבית המשפט השלום בחדרה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות