fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בן 50 מת לאחר שהוכש על ידי נחש בכנרת

אמש (שישי) קבעו צוותי מד"א את מותו לאחר שהוכש ע"י נחש בחוף החקלאות סמוך לחוף חוקוק שבכנרת
נחש ארסי
צילום: פנתרמדיה
נחש ארסי
צילום: פנתרמדיה

החום הכבד השורר בישראל בימים אלו גורם לנחשים ולמזיקים נוספים העלולים לסכן חיי אדם לצאת ממקומות מחבואם ולפגוע בבני אדם המפתיעים אותם וחולפים בסביבתם. אמש (שישי) סמוך לשעה 21:00 הוזנקו כוחות מד"א לקריאה על גבר שהוכש על ידי נחש בחוף החקלאות שסמוך לחוף חוקוק שבכנרת, צוותי מד"א בראשות הפאראמדיק טאלב עבדאללה, חובש בכיר אריאל קריגר וחמישה אנשי צוות נוספים שהגיעו לחוף בכנרת העניקו טיפול רפואי לגבר בשנות ה- 50 תושב מרכז הארץ שנפש עם בני משפחתו באוהל על שפת הכנרת והתמוטט לאחר שהוכש בידו.

בני המשפחה שהיו עמו הבחינו בנחש גדול שנעלם ולא הצליחו לצלם אותו או להבחין באיזה נחש מדובר. הצוות הרפואי של מד"א העניק טיפול רפואי ובמשך כשעה ביצע בו פעולות החייאה מתקדמות תוך מתן טיפול תרופתי שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

אריאל קריגר, חובש בכיר במד"א מתאר את שאירע: "מדובר בחוף שאינו מוכרז, הגישה למקום הייתה קשה, הדרך הייתה מלאה באבנים, סלעים ועשביה, המקום היה חשוך לחלוטין, כשהגענו למקום ראינו אוהל ובסמוך אליו שכב גבר כשהוא מחוסר הכרה עם סימני הכשה בכף היד, התחלנו לבצע בו פעולות החייאה תוך מתן טיפול תרופתי עפ"י הפרוטוקולים המקובלים באירועי הכשה כשתנאי השטח היו קשים ביותר בשל החשכה במקום. במשך כל מהלך פעולות ההחייאה היה חשש שהנחש עדיין בסביבה, לאחר שעה ארוכה של מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותו".

ברוב אזורי הארץ ניתן למצוא בעונה זו של השנה נחשים, כאשר הנפוצים ביניהם הם הצפע הארצישראלי, השפיפון והאפעה. השניים האחרונים מצויים בעיקר בנגב. בעונה זו של השנה, מתעוררים הנחשים משנת החורף כשהם רעבים מאוד ובגופם כמויות גדולות של ארס ועל כן הם מסוכנים מאוד. רוב הזמן מסתתרים הנחשים מתחת לסלעים ובין נקיקים. על כן, יש להימנע מלהרים או להזיז אבנים כבדות או לחטט בצמחיה עבותה שמא מתחבא בה נחש.

נחש נדיר בכרמיאל 

שלמה גדעון
נחש נפוץ בצפון. שלמה גדעון והנחש הנדיר (צילום: עצמי)

לוכד הנחשים, שלמה גדעון, לכד נחש נדיר מסוגו בכרמיאל. הנחש שעבר התעללות קשה מקרב הסובבים קיבל טיפול עזרה ראשונה מגדעון. לפני שבועיים הוזעק גדעון במיידי לכרמיאל, כדי ללכוד נחש תת ארסי.

קבוצת ילדים שהיתה באזור האירוע פרצה בבהלה כאשר גילו לפניהם, כי מסתובב נחש ארסי. לאור הבהלה, הם התעללו בו בכדי להגן על עצמם, שמא פחדו, כי הנחש יפגע בהם. גדעון הגיע לאזור, כדי ללכוד את הנחש. "לפתע ראיתי, כי מדובר בנחש תלום קשקשים מצוי, נחש תת ערסי, שאורכו היה 2 מטרים. הנחש קיבל מעט שריטות עמוקות מהסובבים שהיו בשכונה. טיפלתי בו כמו שצריך. הנחש קיבל טיפול עזרה ראשונה", אמר גדעון.

תלום קשקשים מצוי, הוא אחד מבין הנחשים הגדולים בארץ, המגיע עד לאורך של 2.5 מטר ויותר. לצעירים מביניהם צבע חום בהיר עם נקודות שחורות ולבנות, והבוגרים בצבע חום כהה, לכל אחד מהקשקשים יש תלם במרכזו ומכאן שמו העברי. העיניים גדולות מאוד ביחס לראש וה"גבות" בולטות מאוד ומסוככות על העין. בארץ הוא נפוץ באזור הצפון והמרכז חודר גם לצפון הנגב. זהו נחש פעיל יום הניזון ממכרסמים, ציפורים, לטאות, ונחשים אחרים.

עוד מספר גדעון, "לפני שנה לכדתי בעמיעד גם נחש תלום קשקשים מצוי, אך הוא היה באורך של מטר".

שותפה לכתבה: קארין סיבוני

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות