fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלמונים ניסו לעקור את האנדרטה לזכרו של יצחק הרשקוביץ ז"ל

בנו של מהנדס מחוז הצפון של מע"צ: "מי שניסה לחבל באנדרטה לזכרו של אבי הוא איש קטן ומוג לב ואני מקווה שהמשטרה תמצא את האחראים"
האנדרטה של יצחק הרשקוביץ
האנדרטה של יצחק הרשקוביץ (צילום: עצמי)
האנדרטה של יצחק הרשקוביץ
האנדרטה של יצחק הרשקוביץ (צילום: עצמי)

"הרגשתי כאילו ניסו לעקור לי את הלב", משחזר אלעזר הרשקוביץ, תושב שמשית, את הרגע בו קיבל טלפון שהודיע לו כי אלמונים גרמו נזק לאנדרטה שהנציחה את אביו, יצחק הרשקוביץ ז"ל, לשעבר מהנדס מחוז הצפון של מע"צ.

האנדרטה מוקמה בכביש 6400 בעליה מכיוון ריינה לנצרת עילית. בתחילת השבוע ניסו אלמונים לעקור את האנדרטה ממקומה וגרמו לה נזק. הרשקוביץ, שהוזעק למקום, זועם: "אנשים בלי לב, בלי כבוד, מה עשתה להם רע האנדרטה שניסו לעקור אותה ממקומה? עבורם זו אולי סתם חתיכת אבן, עבורי זו פינת הנצחה לאבא שלי".

למקום הוזעקו שוטרים וכן עובדי מחלקת הפיקוח בעירייה. המשטרה פתחה בחקירה. בעוד כחודשיים ימלאו עשר שנים למותו הטרגי של הרשקוביץ, בעקבות תחקיר שפורסם בערוץ 2. במכתב שהותיר לבני משפחתו כתב: "כתבה מוזמנת ומגמתית זו בפני כל עם ישראל, חרצה גורלי במשפט שמתנהל נגדי. כל מי שעוסק בתחום זה ומכירים את הנושא, יודעים בבירור מהן העובדות האמיתיות, ואיך אני פעלתי במקרה זה. לא צריך להיות מומחה גדול. ילד קטן, הנכד שלי, הבחין במגמת הכתבה ושאל אותי: מי רוצה להתנקם בך?".

עוד כתב הרשקוביץ במכתבו: "מסרתי את חיי ואת כל כולי (38 שנה) לעבודה למען הציבור, וזאת על חשבון המשפחה, והיכן הגעתי! הכתבה גרמה לי ולמשפחתי נזק בלתי-הפיך שאיתו אינני יכול לחיות. אני מצטער שהאמת תתגלה מאוחר מדי!".

יצחק הרשקוביץ היה דמות מוכרת ואהודה בנצרת עילית. הוא זכה להערכה רבה בקרב הקהילה המקומית בזכות נכונותו לסייע לכל תושב. "אבא עשה כל מה שיכל למען הקהילה, וזו התודה שמגיעה לו? מי שניסה לחבל באנדרטה לזכרו הוא איש קטן ומוג לב ואני מקווה שהמשטרה תמצא את האחראים", סיכם אלעזר הרשקוביץ.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות