fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המרענן הרשמי

חמוטל גנון החליטה לעשות מעשה: במקום לפעול מאחורי הקלעים, היא בחרה לקפוץ למים ולעבור לקדמת הבמה ולהתמודד במקום השני ברשימת עוצמה למועצה. בראיון מיוחד היא אומרת: "הגיע הזמן לעשות מעשה למען הציבור"
חמוטל גנון (צילום עצמי)
חמוטל גנון (צילום עצמי)

המתמודדת במקום השני ברשימת עוצמה, חמוטל גנון, אמנם חדשה באופן רשמי בפוליטיקה העפולאית, אולם נדמה שאין בעפולה מי שלא מכיר אותה.

חמוטל גנון (צילום עצמי)
חמוטל גנון (צילום עצמי)

מיד לאחר ההכרזה כי תתמודד, זכתה גנון לאלפי תגובות מציבור אוהד, שהציף את הטלפון ואת דף הפייסבוק שלה בהודעות ברכה. חמוטל, בת 42, נשואה ואם לשניים, הכירה את בעלה חיים במהלך שירותם המשותף בגדוד 12 של גולני. כאשר חיים, היום חוקר בכיר במשטרה, נפצע במהלך היתקלות בלבנון, חמוטל ליוותה אותו במהלך תהליך ההחלמה והקשר בניהם התהדק עד שהתחתנו כעבור מספר שנים.

גנון היא בוגרת מערכת החינוך הממלכתית דתית בעיר, בעלת תואר ראשון במדעי המדינה ובוגרת קורס הכשרת דירקטורים. בעבר כיהנה כמנהלת משאבי אנוש בחברה תעשייתית גדולה ומוכרת בארץ ובעולם ובשנים האחרונות היא עובדת בעיריית עפולה, כאשר לאחרונה יצאה לחל"ת מהעירייה לטובת הבחירות.

גנון התלבטה ממושכות האם להיכנס למים הקפואים של הפוליטיקה העפולאית. היא אמנם מעורה היטב בפוליטיקה, במיוחד בקרב חברי הכנסת ושרי הליכוד, אבל ידעה כי היא תאלץ לשלם מחיר אישי עבור כניסה לפוליטיקה בעפולה. היא יצאה לחל"ת מהעירייה ואכן מספר ימים לאחר ההכרזה כי תתמודד למועצה, כבר פתחו לה אלמונים פרופיל מזויף והחלו לשלוח בשמה הודעות, עד אשר הדבר דווח לפייסבוק והפרופיל המזויף נחסם. גנון: "היה לי ברור שזה יקרה ושהשמצות יגיעו, אבל אני חייבת לציין ש-99% מהתגובות הן מצוינות, אפילו מיריבים פוליטיים וזה כיף".

-למה החלטת להיכנס לזה?

"כי יש רגעים בחיים שאדם לא יכול לעמוד מהצד ולהתלונן, אלא חייב לעשות מעשה. זה נכון שהתלבטתי ממושכות האם להיכנס לזה, אבל לאחר מחשבה ארוכה והתייעצות עם בני משפחתי החלטתי שהגיע הזמן. יש לי הרבה מה לעשות ומה להגיד ואני מקווה שהבוחרים יתנו לי את הכוח".

-משלמים על זה מחיר אישי?

"בוודאי, לכל עשייה פוליטית יש מחיר כבד, והנה כבר פתחו לכבודי פרופיל מזויף ויש השמצות בפייסבוק, אבל אני לא מתרגשת. אני התחלתי מרתון ויש לי זמן. יצאתי לחופשה מהעירייה אז אני כבר משלמת מחיר כלכלי ורוב היום אני מחוץ לבית מתעסקת בבחירות ובהחלט המשפחה משלמת מחיר וגם אם אבחר למועצה לא אקבל על זה תשלום, אבל אני רוצה לעשות למען הציבור וזה המחיר ואני מקבלת את זה באהבה" .

-אין הרבה נשים בפוליטיקה העפולאית. למה?

"לצערי במועצה היוצאת באמת אין נשים, אבל אני מקווה שבמועצה הבאה יהיה ייצוג נכבד של נשים. יש לנו דרך חשיבה אחרת ושונה ופוליטיקה היא לא מקום רק לגברים. אני מסתובבת במסדרונות השלטון המקומי והארצי כבר הרבה שנים ואני רואה שיש לנשים מה להציע ואף יותר מגברים. יש לנו יכולת לבצע מספר דברים בו זמנית יש לנו יכולת לעמוד בלחצים ללדת ילדים לעבוד לנהל בית והכל במקביל. אני מבינה את ההתלבטות של הנשים, אבל היכולת שלנו לתרום לחברה היא רבה והגיע הזמן שנפסיק לעמוד מהצד".

-יש לך מודל לחיקוי?

"קודם כל אחי הגדול יוסי, הוא נכה מגיל קטן מאוד, אבל מלא תעצומות, מעולם לא וויתר לעצמו ותמיד נלחם להיות עצמאי ואהוב על אנשים, לא נתן למגבלות שלו להפריע לו ולא אהב שירחמו עליו. כשאני או ילדיי חולים הוא הראשון שבא לטפל בנו,  למדתי ממנו המון והוא מודל לחיקוי עבורי . כמובן שגם חיים בעלי, שהוא אישיות יוצאת דופן, בעל מסור ואב נפלא, לוחם לשעבר בגולני, שנפצע והשתקם והיום חוקר בכיר מצטיין במשטרה. ברמה הפוליטית אז כמובן ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיצא לי לפגוש מספר פעמים והשרות גילה גמליאל ומירי רגב שאני מאד אוהבת וקשורה אליהן".

-אחד השרים לחש לי שאת 'קרציה' וכשאת רוצה משהו את לא מרפה.

"הוא צודק ואני לא מתביישת בזה. כשאני רוצה משהו זה למען תושבי עפולה ואם צריך להציק לחברי הכנסת ולשרים אז זה מה שאני עושה ביחד עם שלמה מליחי".

-אתם עדיין חזקים בליכוד?

"לא רק שלא נחלשנו אלא שהתחזקנו מאד מול השרים וחברי הכנסת של הליכוד. אנחנו מקבלים הודעות תמיכה בלי סוף וביקור שרים אצלי בבית וגם אצל שלמה. כולם יודעים מי הליכוד האמיתי בעפולה ומה באמת קרה בסניף ומי היה מעורב בהדחה. את התשובות המלאות ניתן בבחירות".

-במה תתמקדי כחברת מועצה?

"קודם כל בדאגה למה שהכי מדאיג את ההורים. אין הורה שלא מפחד שילדיו יעזבו את עפולה לאחר הצבא ולכן אני מתכוונת מאד להתמקד בנושא הזה של השארת הצעירים בעיר, באמצעות מקומות עבודה איכותיים ומתן מענה לכל צרכיהם של הצעירים, גם בעבודה וגם בלימודם גבוהים. הנושא השני זה הביטחון. כולם מבינים שקורה בעפולה משהו לא טוב מבחינת ביטחון אישי של התושבים. מפחיד אותי שנוער מסתובב ברחובות חסר מעש. בשנים האחרונות היו מספר מקרים חמורים בעפולה בנושא ביטחון אישי וזאת בהחלט אחת המשימות הראשונות שאקח על עצמי. אני מתכוונת ליצור את החיבור בין הבית, העירייה החינוך והמשטרה על מנת לתגבר את הביטחון".

הראיון המלא ביום שישי בעיתון ידיעון עפולה והעמקים

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות