fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היה לו משעמם אז הוא כתב ספר

אמנון תמיר (יונגרמן), תושב עפולה מזה 50 שנה, הוציא לאור לאחרונה את ספרו הראשון "שתי אחיות". "אני פנסיונר, נכנס לי ג'וק, התחלתי לכתוב ויצא ספר", הוא מספר איך הכל התחיל * "מקווה שאנשים יקראו אותו, יזמינו אותו, לדעתי זה ספר מעניין. הנושא הכספי לא מעניין אותי, אני מקווה שיגיע לכמה שיותר אנשים"
אמנון תמיר (צילום יצחק סולומון)
אמנון תמיר (צילום יצחק סולומון)

אמנון תמיר (יונגרמן), תושב עפולה מזה 50 שנה, הוציא לאור לאחרונה את ספרו הראשון "שתי אחיות". "אני פנסיונר, היה לי משעמם, נכנס לי ג'וק, התחלתי לכתוב ויצא ספר", הוא מספר איך הכל התחיל.

מכאן ועד למוציא לאור הדרך הייתה קצרה. "פניתי למו"ל, הוא התלהב והחליט להוציא ספר", מספר תמיר.

-לא היה לך רקע בכתיבה, ובכל זאת הלכת על זה

"לא היה לי רקע בכתיבה, אני לא סופר, זה משהו שבא לי והחלטתי ללכת עליו. אני מרוצה מאוד מהתוצר הסופי, נתתי ללא מעט אנשים לקרוא את הספר והם נתנו לו מחמאות".

הספר מביא את סיפורן של ורה ונטלי, שתי אחיות צעירות, יתומות וחסרות כל, מוצאות את דרכן ליישוב טבעונה ופוגשות באורי, איש מבוגר, וטוב לב שאוסף אותן לביתו. אורי ואשתו אורית סועדים אותן ומטפלים בהן, ואט אט סוללים עבורן את הדרך חזרה לחיים. נטלי הצעירה מתחילה חיים חדשים באילת, לומדת, עובדת, מתאהבת ומקימה משפחה, וורה מכירה את בעלה לעתיד במסגרת נסיעה של אורי לגרמניה, ואחרי חליפת מכתבים ממושכת ואהבה ללא גבול, מתאחדת איתו בישראל.

אמנון תמיר (צילום יצחק סולומון)
אמנון תמיר (צילום יצחק סולומון)

זהו סיפור מרגש ונוגע ללב המתאר את התגברותן של האחיות האמיצות על המכשולים שבדרך, את אהבתן החזקה זו לזו ואת הקשר המשפחתי העמוק הנוצר בינהן, ובין המושיעים שלהן, אורי ואורית. האהבה בין המשפחה מתהדקת ככל שהשנים עוברות. אירועים רבים ושמחות פוקדים אותם: חתונות, בריתות, כינוסים, נשפים וטיולים לחו"ל, ובתוך כל ההתרחשויות הופכות שתי האחריות היתומות, שחייהן היו רווי קשיים ומכאובים, לבנותיהם לכל דבר ועניין של הוריהן המאמצים.

אמנון תמיר, בן 78, עבד עד יציאתו לגמלאות בתנובה תל יוסף כטכנאי מזון ומבקר טיב ראשי. הוא בעל תואר שני בחקר תולדות ארץ ישראל מטעם אוניברסיטת חיפה, ובעברו התנדב במשטרה. הוא נשוי לשושנה, אב ל- 3 בנות ו-9 נכדים, כולם ילידי עפולה, שעזבו במרוצת השנים את העיר. "אנחנו התעקשנו להישאר פה כי טוב פה", הוא אומר, "יש לנו דירה גדולה ומרווחת, אנחנו אוהבים את העיר, לילדות יש רכבים והם באים לבקר אותנו עם הנכדים".

-מה אתה מצפה שיקרה בעקבות הוצאת הספר?

"מקווה שאנשים יקראו אותו, יזמינו אותו, לדעתי זה ספר מעניין. הנושא הכספי לא מעניין אותי, אני מקווה שיגיע לכמה שיותר אנשים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות