fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטובים לחובלים

סגן אור קליין מנצרת עילית, הוא אחד מבין 136 מסיימי קורס החובלים היוקרתי בצה"ל * "הגעתי לכאן די במקרה. משלב לשלב לאורך הדרך מצאתי את המקום שלי יותר ויותר", אומר קליין, בוגר מערכת החינוך של נצרת עילית
אור קליין
אור קליין

קורס החובלים הנוכחי הוא הקורס ה-136 במספר. אורכו של הקורס היוקרתי בחיל הים, הוא כשנתיים וחצי. הקורס מורכב מטירונות בסיסית, הכשרה מקצועית ולימודים אקדמאים באוניברסיטת חיפה, ומתרחש ברובו בבה"ד חיל הים. כבר בשלב מוקדם של הקורס, מתחלקים הצוערים בקורס לארבע מגמות: שיט, אלקטרוניקה, צוללות ומכונה. בוגרי הקורס משובצים בכלל הכלים של חיל הים בשלוש הזירות הימיות במגוון תפקידים משמעותיים לביטחון המדינה.

אור קליין
אור קליין

מבין מסיימי הקורס בולט סגן אור קליין מנצרת עילית. את הקורס סיים אור במגמת שיט ושובץ באח"י סופה. אור קליין הוא בוגר התיכון אורט יגאל אלון ובו הרחיב את המקצועות פיזיקה, ביולוגיה, ומחשבים. בנעוריו, שיחק כדורסל במספר קבוצות באזור צפון הארץ ולאחר סיום התיכון טס לשנת שירות בטורונטו במסגרת הסוכנות היהודית. על שנת השירות מספר אור: "עשיתי שנת שירות בסוכנות היהודית, שותפתי ואני עבדנו בקהילה היהודית עם מגוון רחב של אנשים, בני גילאים שונים, והתפקיד שלי היה בעצם להראות להם את ישראל מנקודת המבט שלי. העשייה בשנת השירות היא עולם תוכן שממש מעניין אותי, ובה למדתי הרבה על עצמי ועל סביבתי".

על הבחירה בקורס החובלים היוקרתי, מספר אור: "רציתי להיות בתפקיד קרבי ולהיות קצין. אף על פי שאין לי פרופיל מתאים, נאבקתי על יום סיירות. בסיום הגיבוש, קיבלתי חובלים. הסתקרנתי מאוד וביררתי על המסלול, קיבלתי הרבה תמיכה מההורים והחברים, וככה התחזקתי לגבי זה והייתי שלם עם השיבוץ".

קורס החובלים היה מאוד אינטנסיבי, ולאחר שנתיים וחצי מסכם אור: "הגעתי לכאן די במקרה. משלב לשלב לאורך הדרך מצאתי את המקום שלי יותר ויותר. במהלך הקורס, נחשפתי לעולמות תוכן שלא הכרתי עד עכשיו, זה קורס שחוויתי בו הרבה עליות מורדות". במהלך הקורס, חווה אור הרבה חוויות, ואחת החוויות הזכורות לו הייתה בשלב המתקדם. שלב זה, הוא מאוד אינטנסיבי ברמה המקצועית, בסוף השלב עוברים ועדות. "הגעתי לוועדה שהיא ההזדמנות האחרונה. אני ממש זוכר את הרגעים שבוועדה, הייתי חייב לקחת את עצמי בידיים ומן הכישלון הראשון שלי בקורס צמחתי והצלחתי לעבור את השלב הזה".

את האתגרים הרבים בקורס, צלח אור בעיקר בזכות אווירת הרעות והחברים הטובים שליוו אותו. אור מתאר את החברים לקורס: "כולם בעלי מוטיבציה עד השמים, כולנו רוצים לתת כמה שיותר, יש לנו מכנה משותף גדול וזו סביבה שהיה כיף להיות בה. תמכנו אחד בשני לאורך הדרך, ואכפת לנו מאוד אחד מהשני".

בוגרי קורס החובלים, מיועדים להיות מפקדים בהמשך הדרך, ולכן בקורס החובלים המפקדים הן מן השורה הראשונה. אור מספר על המפקדים לאורך הדרך: "מרביתם היו מפקדים משכמם ומעלה, הם היו שם בשבילי. במיוחד בשלב האחרון בקורס הם היוו דמויות חונכות".

למועמדים לשירות הביטחון המתלבטים להגיע לחיל הים, אומר אור: "חיל הים הוא חיל מאוד מקצועי, ויחד עם זאת משפחתי. קורס חובלים הוא המקום האידיאלי למי שרוצה לפקד ולהביא את עצמו לידי ביטוי. בעיניי פיקוד זה משהו שמאוד מפתח. הצלחתי לממש את הפוטנציאל שלי. השירות הזה ארוך, אבל הוא שווה כל רגע".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות