fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוכן סמוי

על פי דוח טאוב, 40 אחוז מהעובדים בסכנת פיטורים מאחר שהמקצוע שלהם ייעלם בתוך שני עשורים. בעידן התיירות החדש, כאשר כל המידע שהמטייל צריך נמצא ברשת, האם גם סוכני הנסיעות ייעלמו מן העולם?
צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

 

מאת: רפאל אמזלג

אחד הגורמים המרכזיים לעלייה באבטלה בעולם הוא מחשוב התעסוקה. עם עליית עידן האינטרנט, היקף השחקנים בענף התיירות הלך ופחת משנה לשנה. בישראל ישנן כיום כ-450 סוכנויות נסיעות (ירידה של יותר מ~10 אחוזים בתוך שנתיים בלבד). רק כדי לסבר את האוזן בשנת 2000, שהייתה שנת שיא מבחינת היקף השחקנים בענף, נספרו כ-800-750 סוכנויות פעילות. אם נתבסס על הסטטיסטיקה המגמתית, בעוד כמה שנים אותו סוכן נסיעות, שבעבר לא עלינו על מטוס בלי לקבל ישירות מידיו את הנרתיק המסודר ובתוכו כרטיסי הטיסה, ייעלם מן העולם. אלא שבתוך העולם הסבוך והמורכב הזה, עולם התיירות, מסתתרים דברים מתחת לפני השטח וסוכני הנסיעות הפרטיים שהשכילו להתאים את עצמם לשינויים ולהתפתחויות דווקא זוכים לפריחה מחודשת.

רפאל אמזלג (צילום: ברונו שרביט)
רפאל אמזלג (צילום: ברונו שרביט)

אם נפשט את הדברים, סוכני הנסיעות בעצם מתפרנסים מאחוזים, קונים בזול ומוכרים ביוקר, אך כיום כאשר הצרכן הסופי יכול להתחבר בקלות לכל הממשקים אליהם מחובר גם סוכן הנסיעות, לאתרים כמו booking או trivago לכאורה אין לנו צורך לעזרתו של הסוכן. זה לא מדויק, יש מספר מקרים בהם לא כדאי לזוז ללא עזרתו של סוכן הנסיעות. הנה כמה מהם:

חבילת נסיעה מסובכת: בנסיעה שכרוכה במספר אילוצים – של מחיר, זמן ומספר יעדים  – כדאי להיעזר בסוכן נסיעות שבידיו כלים מתאימים לארגן ולסדר את הטיסות בצורה הטובה ביותר.

סיורים מאורגנים לקבוצות: כשטסים ליעד פחות מוכר כמו אפריקה, מומלץ להיעזר בסוכן בעל מומחיות ליעד הנבחר. סוכני נסיעות שיפתחו מומחיות ליעדים ספציפיים לעולם יזדקקו לשירות שלהם.

סוכן נסיעות VIP למשפחה הבודדת: בארץ נרשם ביקוש הולך וגובר בקרב משפחות להזמין טיול הכולל את כל המרכיבים – טיסות, מלון, מסעדות ואפילו וואוצ'רים לכניסות לאתרים.

סוכנויות נסיעות כבר לא מתקיימות רק מכרטוס כרטיסי טיסה, דבר שנעשה היום בצורה דיגיטלית על ידי כל נוסע. ההתמקצעות שלהן יכולה לבוא לידי ביטוי בהתמקדות נתח שוק שדורש את הייעוץ של הסוכן כדי לשרת אותו לפני ובמהלך הנסיעה שלו לחו"ל.

הכותב הוא מומחה לתיירות, יזם ומנכ"ל חברת MANAGE YOUR TRIP

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות