fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האירוסים חזרו הביתה

5000 פקעות של האירוס הנצרתי, שניצלו לפני כשנתיים ממתחם הבנייה בהר יונה ב', חזרו השבוע הביתה. הפקעות נשתלו מחדש על ידי תלמידי בתי הספר ואנשי רשות הטבע והגנים.
ראש העיר רונן פלוט ותלמידי העיר עושים כבוד לאירוס הנצרתי (צילום עצמי)
ראש העיר רונן פלוט ותלמידי העיר עושים כבוד לאירוס הנצרתי (צילום עצמי)

5000 פקעות של האירוס הנצרתי,  שניצלו לפני כשנתיים ממתחם הבנייה בהר יונה ב', חזרו השבוע הביתה. הפקעות נשתלו מחדש על ידי תלמידי בתי הספר ואנשי רשות הטבע והגנים.

ראש העיר ותלמידי העיר עושים כבוד לאירוס הנצרתי (צילום עצמי)
ראש העיר ותלמידי העיר עושים כבוד לאירוס הנצרתי (צילום עצמי)

האירוס הנצרתי הוא פרח מוגן ונדיר שצומח באזורים מסוימים בנצרת עילית ופריחתו מוגבלת לתקופה קצרה של שלושה שבועות בלבד בעונת האביב.  האירוס צומח במקבצים גדולים בשכונת הר יונה ב' ולפני כשנתיים בעת התחלת ביצוע עבודות הבנייה, החליטה רשות הטבע והגנים להעתיק את מקומם של הפרחים, על מנת שלא ייפגעו במהלך העבודות.

במבצע רחב היקף נקטפו ממתחם הבנייה כ- 10 אלף פקעות והועברו לשטחים פתוחים באופן זמני עד אשר יימצא מרחב מתאים בנצרת עילית.

לאחרונה הציג ראש העיר רונן פלוט את רצונו להקים שמורות אירוס בשטחים הפתוחים בעיר על מנת להנגיש את הפרח לתושבים ולאפשר להם ליהנות מיופיו. "האירוס הנצרתי הוא אחד מסמלי של העיר וטבעי שנטפח אותו ונציג אותו לראווה בפני התושבים והאורחים שמבקרים בעיר", אמר.

רשות הטבע והגנים יחד עם אגף החינוך ובתי הספר בעיר נרתמו ויצאו השבוע למבצע שתילת 5000 פקעות של פרח האירוס הנצרתי בשני אזורים: בגבעת הנופלים ובפארק הזיתים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות