fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בלעדי: אוליגרך רוסי מתעניין ברכישת מפעל פניציה בנצרת עלית

ח"כ ליה שמטוב מנצרת עלית, מנסה להציל את מפעל פניציה שנמצא במצוקה כלכלית וצפוי לפטר עובדים, ועניינה אוליגרך רוסי ברכישתו, ואף ביקרה עמו במפעל כדי שיתרשם. בינתיים צו הקפאת הליכים למפעל הוארך אתמול (ג') עד חודש אוקטובר
חברת הכנסת ליה שמטוב
חברת הכנסת ליה שמטוב (צילום: קרן אקריש)

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ ליה שמטוב, (ישראל ביתנו)  מנסה להציל את מפעל פניציה באזור התעשייה ציפורית מקריסה. השבוע עניינה שמטוב אוליגרך רוסי באפשרות כי ירכוש את המפעל, ואף ביקרה עמו במפעל כדי שיתרשם. על פי המידע, שמטוב לא יוצאת  בהצהרות כל עוד העניינים לא יתבהרו.

כ-150 עובדים ותיקים צפויים לקבל מכתבי פיטורים מהמפעל, כחלק מתוכנית הבראה שתצא לפועל בהוראת ההנהלה שנקלעה למשבר כלכלי וחובות כבדים. שמטוב פנתה לשר התמ"ת בבקשה לעזור למפעל. השבוע הגיע שר התמ"ת  שלום שמחון למפעל יחד עם צמרת משרדו לביקור במפעל. לאחר הביקור סיכמו מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי וסגן הממונה על התקציבים באוצר, יוני רגב, לדון שוב בימים הקרובים באפשרויות להצלת מפעל פיניציה. כאשר ברקע נדונה תוכנית הבראה.

בכניסה למפעל המתינו העובדים בקוצר רוח, וסיפרו לו בכאב גדול על החשש מגל הפיטורים הצפוי. "אני עיוורת שעובדת במפעל כבר למעלה מעשרים שנה", סיפרה בדמעות גרציה בן מויאל, מרכזנית במפעל. "ברגע שאקבל מכתב פיטורים, אשב בבית. אף אחד לא ירצה לקבל אותי עם המגבלה שממנה אני סובלת. אנחנו רק רוצים לעבוד בשקט. תעזרו לנו".

יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים צפוני, ליאון פרץ, הסביר: "יש לנו בעיה קשה בפניציה, אנחנו ממשיכים לעבוד קשה, לשבור את הראש כדי שלעובדים לא יגרם נזק".

תשולם משכורת אוגוסט

בתחילת חודש אוגוסט הוגשה על ידי חברת "פניציה אמריקה" בקשה דחופה למתן צו הקפאת הליכים בשל היקלעות למשבר כלכלי. מדובר במפעל בלעדי בישראל לייצור זכוכית שטוחה המעסיק  כ-400 עובדים, בנוסף למאות עובדים נוספים המועסקים ע"י ספקים ונותני שירות, אשר פעילותם נסמכת על החברה. בית המשפט בנצרת הורה לחברה להוציא צו הקפאת הליכים ומונה נאמן. בשל מצוקה תזרימית החברה לא היתה יכולה עוד לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות.

בדיון שנערך אתמול (ג') בבית המשפט המחוזי בנצרת התיר השופט עאטף עיילבוני לנאמן לשם בתחילת חודש ספטמבר  לעובדי החברה את המשכורת היחסית של חודש אוגוסט 2012, על חשבון הסכומים המגיעים בדין קדימה.

חברת הכנסת ליה שמטוב
מודאגת מסגירת המפעל. ח"כ ליה שמטוב (צילום: קרן אקריש)

 מפעל שהוקם בשביל הפריפריה

באותו הדיון  האריך השופט את צו הקפאת ההליכים לחברה עד ל-18 לאוקטובר והמפעל יפעל בהפעלה גירעונית כדי לספק את השירות ללקוחות מעבר לים ובעיקר בגלל התייקרות חומרי הגלם וירידת מחיר הזכוכית בעולם.

השופט אף צירף את משרדי הממשלה :אוצר, תמ"ת ועוד כצדדים לתיק וכתב:
" מדובר בחברה בלעדית וייחודית בישראל שנוסדה לפני כ-78 שנה, המהווה אחת מספינות הדגל של התעשייה והייצור בישראל, והמפעל הועתק בתחילת שנות התשעים לאזור התעשייה ציפורית שבגליל התחתון, על מנת להילחם באבטלה הגואה באזורי הפריפריה, חברה זו שמחזור המכירות השנתי שלה הינו למעלה מ-300 מיליון ₪, הרי קיים אינטרס כלכלי וציבורי, שיש לו השלכות רוחב משמעותיות על המשק בישראל, משום שסגירתו חלילה של המפעל עלולה להביא למכת אבטלה ונפילה כלכלית משמעותית בארץ בכלל ובצפון הארץ בפרט".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות