fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רק לא לאבד דם

בעקבות חתימת הסדר להצלת מנות הדם הטבורי שאוחסנו בחברת "ביוקורד" שהתמוטטה, החל מהלך רחב לאיתור 2700 זוגות הורים לילדים, . זאת כדי שמאות הורים עלולים לאבד את מנות הדם הטבורי מציל החיים של ילדיהם
להציל חיים (צילום באדיבות ארגון שגרירי רוטשילד)
להציל חיים (צילום באדיבות ארגון שגרירי רוטשילד)

בעקבות קריסת בנק הדם הטבורי "ביוקורד" שבו אוחסנו 2,700 מנות דם טבורי של ילדים, הגיעה בימים אלו נציגות ההורים הנפגעים להסדר מוסכם להצלה ואחסון של המנות הדם במתקני חברת קליה ביוטק.

הצלת המנות מותנית באיתור של ההורים ובימים אלו החל מהלך רחב בישראל וברחבי העולם לאיתור כל ההורים על מנת שיוכלו להצטרף להסדר. חלק מההורים ניתנים לאיתור באמצעות רשימות, אולם אחרים שינו את כתובתם, העתיקו את מגוריהם לחו"ל, התגרשו או החליפו את שמם.

להציל חיים (צילום באדיבות ארגון שגרירי רוטשילד)
להציל חיים (צילום באדיבות ארגון שגרירי רוטשילד)

מאז קריסת הבנק נחלץ משרד הבריאות לעזרת ההורים והסכים לסייע במימון ביניים של אספקת החנקן לשמירת המנות עד להשגת הסדר לשמירתן לטווח ארוך. בית המשפט המחוזי בתל אביב, שאישר את המתווה, הקציב שלושה חודשים למימושו ולכן יש חשיבות רבה לאיתור מהיר של כל ההורים כדי לתת להם הזדמנות להציל את המנות. על פי ההסדר, אם לא יצטרפו אליו לפחות 400 משפחות, יתבקש בית המשפט לאשר את הפסקת הזרמת החנקן למקפיאים על כל המשתמע מכך.

חברת קליה ביוטק, בבעלות הקיבוצים קליה ושדה אליהו, היא החברה היחידה שהסכימה להחלץ להצלת מנות הדם וקיבלה לצורך כך היתר מיוחד ממשרד הבריאות. החברה מתמחה בשימור חומר ביולוגי בתנאים מוקפדים ופועלת תחת רגולציה מחמירה ובפיקוח של מכון התקנים הישראלי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות