fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרכבת לעמק: נסיעת הבכורה בשנת 2016

שר התחבורה ישראל כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו הניחו היום אבן פינה להקמת תחנת הרכבת בבית שאן. השר כץ הדגיש כי "חיבור ערים כמו מגדל העמק, עפולה, ובית שאן לרשת המסילות הארצית יעלה משמעותית את ערך הנדל"ן של הערים בתוואי הרכבת"
(צילום: לע"מ, עמוס בן גרשום)

בטקס חגיגי במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ, ראשי חברת נתיבי ישראל, ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי, וראשי ערים ורשויות בצפון, הונחה היום  (ראשון) אחר הצהריים אבן הפינה להקמת תחנת הרכבת בית שאן. הטקס התקיים בחצר תחנת הרכבת ההיסטורית, לצד מבני האבן שלה, אשר ישולבו בתחנה החדשה.

"תחנת בית שאן הינה אבן דרך משמעותית בפיתוח רשת הרכבות של ישראל ובחיזוק הקשר בין הגליל והנגב למרכז הארץ", אמר כץ, "התחנה תכנס לפעילות עם נסיעת הבכורה של רכבת העמק בראשית שנת 2016. תרומת הפרויקט היא מעבר לאמצעי תחבורה נוח והיא תורגש בעסקים ובתיירות. חלפו שנתיים ממועד החלטת הממשלה ואנו רואים לאורך תוואי המסילה, עבודה בקצב ביצוע מרשים ביותר. הקמת התחנה וקו הרכבת, הינם הוכחה נוספת למחויבותה של המדינה כלפי אזרחיה והשאיפה להפכנו ממדינה אחת לעם אחד".

השר כץ הדגיש כי "חיבור ערים כמו מגדל העמק, עפולה, ובית שאן לרשת המסילות הארצית יקצר באופן ניכר את זמן ההגעה למרכז הארץ ויעלה משמעותית את ערך הנדל"ן של הערים והישובים שבתוואי הרכבת".

 

נתניהו, כץ וג'קי לוי (צילום: לע"מ, עמוס בן גרשום)

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש לנו מדינה קטנה והיא צריכה להיות שווה לכל אזרחיה, ממישור החוף למרחבי הנגב והגליל. זה לא רק רעיון פיזי וכלכלי, אלא גם צעד חברתי ראשון במעלה".

 

מנכ"ל חברת "נתיבי ישראל" שי ברס, גילה כי רוב מכרזי הביצוע של רכבת העמק, נמצאים כבר בשלבים שונים של עבודה. "בשל היקפו של הפרויקט והרצון לקצר את לוחות הזמנים ולאפשר השתתפותם של קבלנים רבים, חולק הפרויקט ל-17 מקטעים.

תחנת בית שאן, הינה התחנה המזרחית ביותר בקו מסילת רכבת העמק, אולם התכנון בשיתוף עם משרדי התחבורה הישראלי והירדני, לוקח בחשבון את המשך הסלילה לכיוון מעבר הגבול שייח חוסיין.

 

"במעבר הגבול עוברים כיום מטענים רבים בין המדינות, העושים את דרכם אל נמל חיפה וממנו, או ליעדים אחרים בארץ. רכבת העמק תאפשר הפחתת מספר המשאיות בכבישים, לצד הגברת הבטיחות והפחתת הזיהום מכלי רכב. 'נתיבי ישראל' פועלת לשילוב תחנות הרכבת בקווי תחבורה ציבורית, לצד הקמת מגרשי חניה ודרכי גישה נוחות לתחנות".

 

מסילת העמק שאורכה כ-60 קילומטר תעבור בסמוך לתוואי מסילת העמק ההיסטורית. בשלב הראשון יוקמו לאורך המסילה חמש תחנות רכבת מתוך שמונה תחנות המתוכננות על תוואי הקו: לב המפרץ, כפר יהושע, כפר ברוך, תחנת עפולה, ותחנת בית שאן.

בנוסף, יוקמו גשרים באורך כולל של כארבעה קילומטרים ותיכרה מנהרה, באורך קילומטר אחד שתצא מתחנת עפולה. המסילה החדשה צפויה לקצר משמעותית את זמן הנסיעה לחיפה ל-51 דקות.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות