fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דוד לוי: "הפיצול במירוץ לנשיאות היה גדול מידי"

שר החוץ לשעבר ותושב בית שאן לא יתמודד על הנשיאות ומסביר: "הפיצול גדול מאוד. אני חושב שהבחירה הייתה יכולה להתנהל בהסכמה של גורמים מרכזיים בפוליטיקה הישראלית"
דוד לוי
בריאות טובה דוד לוי (צילום ארכיון)

למרות לחץ כבד שהופעל עליו, דוד לוי מבית שאן, סגן ראש הממשלה ושר האוצר לשעבר, לא הצטרף למירוץ לנשיאות. לוי, ביקש תמיכה רבה בו, ומשלא קיבל את ברכת הדרך של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט לא להתמודד. רק לפנות ערב (רביעי) הביע נתניהו את תמיכתו ביו"ר הכנסת לשעבר רובי ריבלין.

דוד לוי
אין אחדות. דוד לוי (צילום ארכיון)

כדי להתמודד לתפקיד נשיא המדינה יש להחתים לפחות עשרה חברי כנסת על טופס בקשת התמודדות. בעוד שבוע וחצי, בעשירי ביוני, ייערכו הבחירות במליאת הכנסת. אתמול (שלישי) היה המועד האחרון להגשת טופסי ההתמודדות ליושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין.

שישה מתמודדים הגישו את הטפסים: ראובן ריבלין, דליה דורנר, דליה איציק, בנימין בן אליעזר, דן שכטמן ומאיר שטרית. עד הרגע האחרון האמינו כולם כי  לוי יגיש את מועמדותו, אך הוא לא עשה זאת.

גורם בבית שאן, המקורב למשפחת לוי הסביר: "דוד לוי רצה להיות נשיא, דוד לוי ראוי להיות נשיא, אבל הוא ביקש לרוץ עם תמיכה רחבה כל האפשר. הוא ביקש להתמודד רק בידיעה שינצח. משלא קיבל את ברכת הדרך של נתניהו, הוא הבין שלא תהיה לו תמיכה רחבה והעדיף לא לרוץ".

בבית שאן אומרים שאם לוי היה נבחר לנשיאות הדבר היה בבחינת כבוד גדול לעיר. "הוא החליט לא להתמודד, אנחנו מכבדים את החלטתו, למרות שאנחנו משוכנעים שאין ראוי ממנו להיות האיש שיחליף את שמעון פרס", אומר המקורב למשפחת לוי.

לוי אמר לתקשורת: "היו פניות רבות מגורמים שונים, מרכזיים בליכוד ובציבור, ביניהם חברי כנסת ושרים, שקראו לי להצטרף למירוץ. הודעתי אז שאשקול זאת אם תהיה תמיכה רחבה ככל האפשר, והדבר הזה אינו קיים. הפיצול גדול מאוד. אני חושב שהבחירה הייתה יכולה להתנהל בהסכמה של גורמים מרכזיים בפוליטיקה הישראלית, אבל הפיצול הזה אינה הלכידות שקיוויתי לה".

לוי סירב לומר במי מששת המועמדים לנשיאות הוא תומך ואיחל הצלחה לכולם.

online poll by Opinion Stage

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות