fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בישראל הצילו לי את החיים"

מודה איליה קיטיץ הסלובני, שהגיע בשנת 2000 להפועל בית שאן, חתם על חוזה אבל לא שיחק עקב בעיות בלבו * היום הוא משמש כ... עוזרו האישי של נשיא אופ"א הסלובני * ולמרות התקופה הקצרה הוא לא שוכח לשגר ד"ש לחברים בבית שאן
קיטיץ בתקופת הפועל בית שאן
קיטיץ בתקופת הפועל בית שאן

בשנת 2000 כשהפועל בית שאן שיחקה בליגה הלאומית, אז הליגה השנייה, לאחר 5 עונות בליגה הבכירה, יצאה הקבוצה למחנה אימונים בבבלשאני, צ'כיה, תחת הדרכתו של המאמן מנשה נוריאל. באותו מחנה הרשים חלוץ סלובני בריא גוף, איליה קיאטיץ, שחתם על חוזה בקבוצה והגיע איתה חזרה לארץ.

קיטיץ בתקופת הפועל בית שאן
קיטיץ בתקופת הפועל בית שאן

כמו כל שחקן, עבר איליה קיטיץ בדיקות רפואיות מקיפות, שבסיומן התברר כי הוא סובל ממום מולד בלב. קיטיץ התבקש להתאמן במשך שבוע ימים כשמכשיר מיוחד מוצמד לגופו, אבל האבחון הרפואי לא השתנה.

קיטיץ נאלץ לחזור לסלובניה מבלי ששיחק משחק ליגה אחד במדי הפועל בית שאן. קיטיץ כעס אז על המערכת הרפואית בישראל, לא כל כך האמין תוצאות הבדיקות שעבר כאן ומיהר לעשות בדיקות רפואיות מקיפות בסלובניה, שהוכיחו כי הרופאים בישראל לא טעו. "רק אז הבנתי שבישראל הצילו לי את החיים", אמר.

קיטיץ עבר ניתוח בלבו, חזר לפעילות במשך תקופה קצרה, אם כי לא ברמות הגבוהות בסלובניה, עד שפרש מכדורגל פעיל. היום משמש איליה קיטיץ כ… עוזר אישי לנשיא אופ"א, ההתאחדות לכדורגל האירופית.

קיטיץ בעוזר הנשיא עם מנכ"ל בית שאן לשעבר אבי לוי
קיטיץ בעוזר הנשיא עם מנכ"ל בית שאן לשעבר אבי לוי

לפני כשנתיים מונה הסלובני, עורך הדין אלכסנדר צ'פרין  לנשיא אופ"א והחליף בתפקיד את הספרדי אנחל מריה ויאר.  צ'פרין מיהר למנות את בן ארצו, איליה קיטיץ, לעוזרו האישי. כיום הוא טס ברחבי אירופה ופועל למען אופ"א ברחבי אירופה.

לאחרונה השתתף אבי לוי, מנכ"ל הפועל בית שאן לשעבר, בכנס אופ"א בלובליאנה, סלובניה, ופגש שם את איליה קיטיץ, שסיפר לו על התפקיד שלו ועד כמה הוא מלא הערכה למערכת הבריות בישראל. "הוא אמר שוב ושוב שבישראל הצילו את החיים שלו, אחרת הוא לא הי עולה על הבעיה בלבו" מספר אבי לוי.

קיטיץ, סיפר שלמרות שהיה תקופה קצרה מאוד בבית שאן, נקשר מאוד לאנשים. "תמסור ד"ש לאורי סויסה, הוא דאג לי בתקופה שהייתי בית שאן כמו שאב דואג לבנו", ביקש קיטיץ מאבי לוי, והבטיח: "בהזדמנות הראשונה אגיע לישראל, אני מתגעגע לאנשים החמים בבית שאן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות