fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אור ירוק של הממשלה להעתקת המפעלים הביטחוניים לנצרת עילית

הפרויקט אושר השבוע פה אחד על ידי שרי הממשלה. ראש העיר רונן פלוט בתגובה: "תוספת של 2000 מקומות עבודה זה בדיוק מה שאנחנו צריכים על מנת להשלים את המהפכה שמתחוללת בעיר ולהפוך אותה לפנינת הגליל"
רונן פלוט מסייר בשטח עם מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם
רונן פלוט מסייר בשטח עם מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם

פרויקט העתקת המפעלים הביטחוניים מש"א 7000 מתל השומר, צריפין וחיפה לפארק ציפורית בנצרת עילית התקדם השבוע צעד חשוב והפך לעובדה מוגמרת, שיש מאחוריה סעיף תקציבי וחותמת של החלטת ממשלה. כזכור, שר הביטחון אביגדור ליברמן נענה לבקשת ראש העיר רונן פלוט והודיע לפני כשנה על החלטתו לבחור בנצרת עילית מתוך רשימה ארוכה של למעלה מ- 40 ערים שביקשו את המפעלים הביטחוניים במסגרת החלטה עקרונית על העברתם לאזור הפריפריה. השר ליברמן השתכנע כי נצרת עילית בראשותו של פלוט מסוגלת לקלוט פרויקט בסדר גודל לאומי ולספק את התשתיות הנדרשות :"יש כאן על מי לסמוך" הסביר שר הביטחון את החלטתו והטיל את ביצוע המשימה על מנכ"ל המשרד האלוף במיל' אודי אדם.

פלוט מסייר בשטח עם מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם
פלוט מסייר בשטח עם מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם

בחודשים האחרונים נעשו מספר פעולות חשובות לקידום הפרויקט ובתוכן הקמת מנהלת  מקצועית מטעם משרד הביטחון וגיבוש תכנית עבודה מפורטת. הואיל ומדובר בפרויקט בסדר גודל לאומי שעלותו נאמדת במיליארדי שקלים נדרש היה להביאו להחלטת ממשלה לצורך ביצוע . בחודשים האחרונים גובשה ההחלטה וראש העיר פלוט היה שותף במאמצי השכנוע על מנת שתאושר פה אחד ותוסר הסתייגותו של שר העבודה חיים כץ. השבוע נשאו המאמצים פרי וההחלטה אושרה על פה אחד על ידי שר הממשלה ובתוכם שר האוצר משה כחלון. ראש העיר פלוט שמבין היטב את משמעות ההחלטה על יישום הפרויקט לא הסתיר את התרגשותו :  2000 מקומות עבודה חדשים זה מהפך שלא היה כמוהו ב 60 שנות קיומה של העיר ובהחלט בשורה היסטורית" אמר פלוט בתגובה "ההגעה של המפעלים מתל השומר, צריפין וחיפה תעשה לנצרת עילית את מה שעיר הבהדי"ם עשתה לדרום, העיר תשגשג ותהפוך ליעד המבוקש ביותר בצפון, כל העיניים יהיו נשואות אליה.

יצוין כי מש"א – מרכז השיקום והאחזקה של צה"ל- מהווה מרכז התעשייה הביטחונית הגדול והחשוב ביותר של זרוע היבשה בשגרה ובחירום .

המש"א פרוס בשלושה מוקדים ברחבי הארץ: המפקדה ומפעל המרכבה בתל השומר, מפעל הרכב בחיפה ומפעל התקשוב בצריפין.

יצוין כי העברת המפעלים לנצרת עילית נזקפת לזכותו של ראש העיר רונן פלוט לאחר שהצליח בזמן קצר וכנגד כל הסיכויים, לעקוף ראשי ערים ותיקים שעמדו בתור וחלקם אף היו משוכנעים כי יקבלו את המפעלים אם וכאשר יוחלט על העברתם. ההישג הגדול של פלוט הוא היכולת בתקופה קצרה של פחות משנה להביא את נצרת עילית להחלטות ממשלה מחוללות שינוי בקנה מידה היסטורי. בזמן שראשי ערים אחרים ממתינים שנים ונאלצים להסתפק בהבטחות, פלוט פשוט הניח את האינטרסים של נצרת עילית בראש סולם העדיפויות ולא הסתפק במילים אלא יצק תכן מעשי באמצעות תכניות ותקציבים ממשלתיים.

הדרך לביצוע העתקת המפעלים נסללה השבוע גם לנוכח הסכמת האוצר וחתימת השר משה כחלון על ההחלטה. כשמשרד האוצר מטיל את כל כובד משקלו על פרויקט שעלותו נאמדת בלמעלה מ- 6 מיליארד שקל ומאשר תקצוב זה אומר שאין דרך חזרה, המשימה מבחינתו של ראש העיר פלוט הושלמה והשאלה כעת היא לא האם או מתי אלא כמה זמן יידרש לביצוע הפרויקט וכיצד מקצרים את התהליך עד כמה שאפשר", אמר גורם בכיר בעירייה וציין ההערכה היא כי ביצוע הפרויקט ייקח מספר שנים.

ראש העיר פלוט: "חזון נצרת עילית החדשה מתממש לנגד עינינו ואפשר כבר לראות אותו קורם עור וגידים בשורה ארוכה של פרויקטים שמתבצעים בימים אלה ברחבי העיר ולצדם פרויקטים לאומיים שנמצאים בשלבים שונים של תכנון כגון: כביש  6500, רכבת קלה, רכבל ובנייה למגורים. העתקת המפעלים הביטחוניים היא ללא ספק פרויקט הדגל לא רק בהיבט של התנופה הכלכלית האדירה וחיזוק מעמדה של העיר כבירת הצפון אלא גם ובעיקר בגלל המשמעות והבשורה שמביאה עמה תוספת של 2000 מקומות עבודה מתוכם 40 אחוזים בתחום עתיר הידע, לתושבי העיר, לצעירים, לחיילים ולתלמידי התיכון שעומדים לפני הגיוס לצה"ל ובסיומו יהיו להם את כל הסיבות להישאר בעיר ולבנות בה את עתידם".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות