fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוק הדיור: מה יקרה לאחר הבחירות?

בשנים האחרונות אנו חווים בישראל מציאות נדלנ"ית בה מחירי הדיור עולים באופן משמעותי, השאלה המתבקשת היא האם הממשלה החדשה שתיבחר תמצא פתרונות שיאפשרו ליותר זוגות צעירים לרכוש את דירתם הראשונה?
צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה פאנתרמדיה

במציאות הכלכלית בישראל כיום מתקיים מצב שוק בו הריבית במשק היא מהנמוכות שהיו בשנים האחרונות, באמצעותה מטרתו של בנק ישראל להגביר ביקושים, מאידך הריבית הנמוכה יחד עם העובדה כי מחירי הנדל"ן במדינת ישראל נמצאים לאורך שנים במגמת עליה יוצרים שוק אטרקטיבי להשקעה.

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה פאנתרמדיה

על פי נתוני בנק ישראל פעילות המשקיעים בשוק הדיור מוערכת בכ- 25 אחוז מכלל עסקאות הנדל"ן, חלקם של המשקיעים בעוגת המשכנתאות אף קטן יותר ועומד על כ- 14 אחוז מסך כל המשכנתאות שנלקחו בחודש ספטמבר 2012. המשמעות עיקר הביקושים נובעים מהגידול באוכלוסיה ומהחוסר בקרקעות ובהתחלות בניה.

שרון נגרי יועצת משכנתאות, בעלת חברת כיוונים המלווה לקוחות לחסכון במשכנתה כי מצב שוק בו הריביות הן נמוכות מאפשר לנו הרוכשים דירה לנטול משכנתה כדאית שכן המשכנתה היא ההלוואה הארוכה ביותר שאנו נוטלים בחיינו, במצב שוק שכזה מתאפשרת הלוואת משכנתה בריביות נמוכות ובכך אנו מוזילים משמעותית את עלויות המימון שלנו בגין הדירה שאנו רוכשים.

כולם מנגנים על נושא דיור

"על פי הערכות האוכלוסייה בישראל צפויה לגדול פי שניים בחמישים השנה הקרובות. השפעת ההתערבות בביקושים הינה מינורית והפתרון נמצא בידי המדינה שהיא בעלת מירב הקרקעות, הקרקע מהווה כיום מרכיב משמעותי מעלות הנכס, והיכולת להשפיע על פתרון אמיתי שיעזור להוריד את מחירי הדיור נמצא בידי הממשלה. הבחירות שעומדות בפתחנו, מאפשרות לנו האזרחים את היכולת להשפיע ולבחור ממשלה שתיישם מדיניות שתוזיל את עלויות הדיור". מסכמת נגרי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות