fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נורה אדומה? סטנלי פישר הפחית את הריבית ב-0.25 אחוז

נגיד בנק ישראל הוריד במפתיע את ריבית חודש ינואר ל-1.75 אחוז. מומחים טוענים כי המהלך נובע מהאטה במשק ובענף הנדל"ן
סטנלי פישר (צילום: בנק ישראל)

נגיד הבנק, פרופסור סטנלי פישר, הוריד הערב (שני) את ריבית חודש ינואר ב-0.25 אחוז לרמה של 1.75 אחוז. בבנק הדגישו כי ההחלטה התקבלה על רקע האטה בפעילות הכלכלית, ולאחר שמרבית האינדיקטורים לפעילות הריאלית ממשיכים להצביע על חולשה ואף על התמתנות נוספת בקצב הצמיחה. במקביל, הבנק הפחית את תחזית הצמיחה למשק ל-2013 ל-2.8 אחוז במקום 3 אחוז, בעיקר בשל המצב בכלכלה העולמית.

עם זאת, בשקלול הגז ממאגר "תמר", שצפוי להתחיל לזרום ברבעון השני של 2013, הבנק העלה את התחזית ל-3.8 אחוז. מדובר על תחזית גבוהה מזו של משרד האוצר, שצופה צמיחה של 3.5 אחוז במשק, בשקלול תרומתו של הגז.

ארז כהן, הבעלים של פירמת שמאי המקרקעין "זאב כהן-ארז כהן" ולשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "הורדת הריבית במפתיע על ידי הנגיד משקפת נורת אזהרה אדומה מפני קיפאון כללי בפעילות המשק כולל ענף הנדל"ן המהווה אינדיקציה לפעילות".
לדבריו, פישר מאותת לממשלת ישראל שעליה לנקוט באופן מידי צעדים דרמטיים שיוציאו את שוק הנדל"ן מהסחרחורת אליה נקלע ומאפשרות מסוכנת של רמות מחירים גבוהות ובלתי הגיוניות עם מיעוט עסקאות . במילים אחרות אומר כהן, קיפאון מוחלט של הפעילות. לדבריו, נראה כי הממשלה הפנימה והשכילה לעשות צעדים העשויים להוביל לשינוי ברמות המחירים ויציאה ממחירי הקיפאון הגבוהים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות