fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

24 שעות ללא חשמל בגלל עץ שקרס

קרס ושיתק את החשמל. העץ שקרס במתחם בתי אגד. צילום: נירית שפאץ
קרס ושיתק את החשמל. העץ שקרס במתחם בתי אגד. צילום: נירית שפאץ

עץ אלון ענק קרס השבוע בכיכר הנדיב בפרדס חנה כרכור ושיתק שכונה שלמה. קריסתו של אותו עץ בודד גררה אחריה את כבלי החשמל וגרמה לנפילתם של ארבעה  עמודי חשמל עם הכבלים ולהפסקת החשמל בשכונה כולה, כולל בנייני הדירות המאכלסים עשרות משפחות, ובתי העסק. תושבי השכונה נותרו ללא חשמל מאותו רגע ועד לבוקר המחרת.

בניגוד למקרים אחרים שהתרחשו במערכת הגשמים מוקדם יותר השנה, ובהם נותרו תושבים באזורים אחרים של פרדס חנה כרכור וברחבי הארץ כולה ללא חשמל 24 שעות ויותר בגלל עיכובים בתגובת חברת החשמל לתקלות, במקרה הזה נראה שחברת החשמל נענתה לקריאות התושבים ושלחה צוות עובדים לתיקון התקלה בתוך זמן סביר, כשעתיים. אך משהגיעו למקום ובחנו את הנזק, אמרו עובדי חברת החשמל לתושבים המקומיים שמדובר בתקלה מסובכת, שהם מעריכים שתיקונה לא יסתיים עד לפנות בוקר.  עבודתם כללה החלפת עמודי חשמל, שימוש בשופל לחפירה ולכיסוי השטח ועוד.

קרס ושיתק את החשמל. העץ שקרס במתחם בתי אגד. צילום: נירית שפאץ
קרס ושיתק את החשמל. העץ שקרס במתחם בתי אגד. צילום: נירית שפאץ

"בתחילת כל חורף באים עובדי המועצה וגוזמים כאן את ענפי העצים, כדי שלא יסתבכו בכבלי החשמל", מספרת תושבת השכונה, "דווקא השנה הם לא עשו זאת, ולכן כשהעץ קרס, נגרם נזק כל כך נרחב". דיירת אחרת מספרת: "לא היה לנו חשמל וגם לא גז, כי זרימת הגז בדירה תלויה בזרם החשמל. כמובן שלא יכולנו להתרחץ, לחמם את הדירה, לבשל או להרתיח מים".

מחברת החשמל נמסר: "ביום ראשון בשעות אחה"צ התקבלה הודעה על תקלה בקו מתח נמוך המספק חשמל למספר בניינים ברחוב יד לבנים בפרדס חנה. צוות שהגיע למקום גילה עץ אלון שמור שקרס על הרשת, וביצע פעולות ראשונות למניעת סכנה במקום. עם גילוי המפגע אותרו חוטים קרועים וארבעה עמודים שקרסו. מיד התארגנה והוזנקה למקום קבוצת תיקונים שהמתינה לגיזום העץ שקרס שבוצע על ידי גוזם המועצה, ומיד לאחר מכן העובדים פעלו עד השעות הקטנות של הלילה לתיקון הנזקים ולהקמת עמודים חדשים אשר מפאת תנאי השטח ואופי הנזקים דרשו פעולות מורכבות, חלקן אף תחת מתח חי. זאת מתוך מאמץ לצמצום מרבי של משך התיקון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות