fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

16 שנה מסביב לגלובוס בגרהם מודל 1928

הם חצו את מדבריות סודן בחום של 50 מעלות, טיילו בערבות סין וטיבט ובמדבריות אוסטרליה, עצרו, התפרנסו, התחברו לאנשים וגידלו, תוך כדי המסע, ארבעה ילדים. בני הזוג הרמן וקנדיסה זאפ מארגנטינה הגיעו בשישי האחרון עם הענתיקה שלהם למרכז ביג בקריות
קריאת תיגר על התרבות המערבית הצרכנית חסרת הגבולות. גרהם מודל 1928 [צילום: דורון גולן]

ביום שישי האחרון זכתה קהילת חובבי המסעות ואספני הרכב העתיק בצפון לביקור שרישומו, לפחות אצלי, יישאר להרבה זמן. זוג ארגנטינאי מקסים, הרמן וקנדיסה זאפ שמם, הגיעו אלינו לקריות והתקבלו בחום ובאהבה על ידי מאות אנשים, הצמאים לשמוע את סיפור חייהם ומסעם המופלא.

השניים מטיילים בעולם הגדול זה 16 שנה ברכב משפחתי מתוצרת גרהם, ארצות הברית, מודל 1928. הם כבר ביקרו איתו בדרום אמריקה, בארצות הברית, בסין, באוסטרליה, במזרח אסיה, באפריקה, והדרך עוד לפניהם.

הוא איש יפה, פשוט ותמים, שרוצה להיות שגריר של הטבע, האהבה, השלום והאחווה, אזרח העולם הכי אמיתי שיש.

קריאת תיגר על התרבות המערבית הצרכנית חסרת הגבולות. גרהם מודל 1928 [צילום: דורון גולן]
קריאת תיגר על התרבות המערבית הצרכנית חסרת הגבולות. גרהם מודל 1928 [צילום: דורון גולן]
אז מרקו פולו המודרני קם יום אחד ועשה את זה. בלי אגורה ועם גרוטאה, שהיום היא כבר בת 87, יצאו הרמן וקנדיסה לדרך, זוג צעירים מחפשי הרפתקאות וצורת חיים שונה. הגשמת החלום שלהם היא סיפור מסע בין תרבויות וקריאת תיגר על התרבות המערבית הצרכנית חסרת הגבולות, על דרך החיים של כולנו, אנחנו, בני הלקטים~ציידים, שהמהפכה התעשייתית והטכנולוגית הפכה אותנו לשוכני מערות מודרניים בכרך הגדול. איש איש בתוך ארבע קורותיו.

כך, 16 שנה על פני ארבע יבשות, באוטו קטן, עשוי מעץ עם ארבעה גלגלים, ללא מזגן כמו נלקח מהסרטים האילמים של צ'רלי צ'פלין.

שנתיים היו בסין, שנתיים באוסטרליה, שלוש שנים באפריקה, ובין לבין, הם מגשימים את חזונו של אודיסאוס המיתולוגי, שקבע לפני יותר מ~3000 שנה שהמסע הוא העיקר, הוא הדבר הנכון והמזכך, הוא מהות הכל, ואילו המטרה בסיומו היא משנית לחלוטין. הם היו בערי הבירה הגדולות והכרכים הסואנים של המערב, אך גם בכפרים נידחים במחוזות שבהם התושבים ראו לראשונה בחייהם רכב, בג'ונגלים של האמזונס, בערבות אסיה ובאזורי הספר של אפריקה.

הכתבה המלאה ביום שישי הקרוב ב"הד הקריות". למהדורה הדיגיטלית לחצו כאן

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות