fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

08:00, תחנת פרדס חנה, אין חנייה

למרות שהמועצה דיווחה ביולי 2013 על כוונה להרחיב את שטח החניון, עד כה לא נעשה דבר והתושבים ממשיכים לקבל דוחות. המועצה: מדובר במצוקה ארצית בתחנות רכבת בצפון
תחנת הרכבת קיסריה פרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)
תחנת הרכבת קיסריה פרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)

 

ממשיכה מצוקת החנייה סמוך לתחנת הרכבת קיסריה-פרדס חנה. בידיעה שפורסמה בנושא ביולי 2013 נמסר מהמועצה על הרחבה מסוימת של שטח החניון, ועל הפקדת תוכנית לשינוי ייעוד הקרקע הסמוכה לחניון, כדי להרחיבו עוד יותר. כפי שהדברים נראים כעת, לא הושג מאז פתרון להקלה משמעותית על מצוקת החנייה.

תושבת היישוב, שקיבלה מספר דוחות על חנייה שלא כחוק בחודשים האחרונים, כל דוח בסך 250 שקלים, טוענת כי הדוחות אינם מוצדקים משום שמקומות החנייה המוסדרים רחוקים מלענות על הביקוש, ואנשים חייבים להגיע בזמן לרכבת לצורך פרנסה, לימודים ועוד. "שיא המצוקה מתחיל לקראת 08:00. ב-08:40 יש רכבת לתל אביב, ולקראת השעה הזאת אפשר לראות כמויות של אנשים מסתובבים עם האוטו זמן ממושך ולא מוצאים חנייה. אני יוצאת ב-07:00 בבוקר רק כדי לתפוס חנייה ומקווה שלא אקבל דוח".

נראה אתכם מוצאים מקום. רכבים חונים לאורך הכבישים באזור תחנת הרכבת קיסריה פרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)
נראה אתכם מוצאים מקום. רכבים חונים לאורך הכבישים באזור תחנת הרכבת קיסריה פרדס חנה (צילום: נירית שפאץ)

 

על הדוחות שקיבלה אומרת התושבת: "אני לא היחידה שמקבלת כל הזמן דוחות. קרובת משפחתי קיבלה דוח והתלוננה. גם אני התלוננתי, אבל איש לא מקשיב לנו במועצה או במשטרה. מחוסר ברירה, אנשים מחנים באנדרטת הנח"ל ולאורך כל כביש הגישה הארוך משם לתחנה, והולכים את כל הדרך ברגל. אחרים מחנים גם בשטח תחנת האוטובוס, על המדרכות, בשטחי חול קרובים לשטח שהרכבים שוקעים בהם, ובקיצור – בכל מקום שבו הם יכולים לחנות".

תושבת אחרת, שמתגוררת כשנה בפרדס חנה, מספרת שכבר למדה מניסיונה להתרחק מתחנת הרכבת המקומית, וכשהיא נזקקת לרכבת היא נוסעת, בלית ברירה, לתחנת הרכבת בבנימינה. "גם בתחנת הרכבת בבנימינה יש קושי למצוא מקומות חנייה, אבל שם יש עוד איזה סיכוי למצוא מקום".

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר: "מצוקת החנייה סביב תחנות הרכבת היא מצוקה ארצית. לשם כך קידמה רכבת ישראל רפורמה לשיפור התחבורה הציבורית לתחנות הרכבת. לעניין הגעה ברכבים פרטיים, בסמוך לתחנת הרכבת ישנם אזורים בהם ניתן לחנות באופן חוקי, בהם המגרש בצידו המערבי. בטווח הארוך, מקדמת המועצה במסגרת תוכנית המתאר החדשה הקמת פארק תעשייה רחב היקף (הייטק) בסמוך לתחנת הרכבת. הפארק יכלול  מגרש חנייה ובו כ-1000 מקומות חנייה. במסגרת המצוקה הארצית בנושא, גם רכבת ישראל מקדמת תוכנית ארצית להגדלת מגרשי החנייה בתחנות, בהן התחנה בפרדס חנה-כרכור".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות