fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

 "תמיד ידעתי שאם לא כדורגל זה 100 אחוז צבא"

 כך אומר תומר חמזה, שחקן כדורגל מצליח מג'וליס שהחליט לתלות את הנעליים ולפתח קריירה בהנדסה קרבית
הכדורגל יישאר לתחביב בשכונה. תומר חמזה צילום: דובר צה"ל
הכדורגל יישאר לתחביב בשכונה. תומר חמזה צילום: דובר צה"ל

מה גורם לשחקן כדורגל צעיר ומבטיח בליגת העל לעזוב קריירה מבטיחה, ולבחור בקריירה צבאית? תשאלו את תומר חמזה שחקן כדורגל מוכר, בן 19 מהכפר ג'וליס שהחליט לפתח קריירה צבאית בהנדסה קרבית, ושסיים בשבוע שעבר קורס קצינים. חמזה הלך בעקבות אביו ששירת כסא"ל בחיל ההנדסה הקרבית. כהוא החל להתעניין בעבודתו של אביו, הבין כי הוא רוצה להתגייס בעקבותיו. אביו של תומר, טיראן, היה קצין ההנדסה של אוגדה 162 וכיום הוא ממשיך לעסוק בטיפול בחומרי נפץ כשבבעלותו חברה לפינוי מוקשים. במרס 2014 חמזה התגייס ובסיום ההכשרה המתקדמת יצא בהקצאה הראשונה לקורס מ"כים, והמשיך להקצאה הראשונה לבה"ד 1, להיות מ"מ טירונים, הוא מספר. בנוסף, הוא נמצא כעת בשלב הראשון של אירוסיו.

כבר בילדות חמזה פיתח כישורי כדורגל ובכיתה ט' עזב את כל המשחה בכפר ועבר לאקדמיה לכדורגל של מכבי חיפה בנהלל. בכיתה י"א עבר לשחק במכבי נתניה ועבר ללמוד באורט ליבוביץ. "בנתניה גרתי בפנימייה, בכיתה י"ב עברתי לשחק בעכו וחזרתי לדור בבית. את הלימודים סיימתי באורט דרסקי. כל שנה למדתי בבית ספר אחר, זה היה נורא קשה, הייתי שחקן כדורגל, ואיפה שהיו התנאים הטובים לשם הלכתי. היה נורא קשה להיות רחוק מהבית, זה היה החלום שלי לשחק כדורגל ויכולתי לעשות הכל בשביל זה. בדיעבד  החיים שבחרתי חישלו אותי והתבגרתי מהר מאוד. בהתחלה היה לי הלם תרבות, הייתי בשוק, לא ידעתי איך לקבל את החיים מחוץ לכפר, כל מיני התנהגויות שלא הכרתי, כמו להבריז מבית ספר. בכפר אין דבר כזה. בבית היה לי גיבוי מלא בקריירה. אבא שלי היה מגיע לאימונים ותמך בי".

הכדורגל יישאר לתחביב בשכונה. תומר חמזה צילום: דובר צה"ל
הכדורגל יישאר לתחביב בשכונה. תומר חמזה
צילום: דובר צה"ל

מתי הגיעה ההחלטה להפסיק לשחק ולהתגייס?

"גדלתי בבית שאבא על מדים, בתפקיד בכיר וזה תמיד דיבר אליי. תמיד ידעתי שאם לא כדורגל זה 100 אחוז צבא. לקראת כיתה י"ב. התחלתי לחשוב שעדיף לי להיות בצבא. בהתחלה היה לי מאוד קשה, לא הייתי שלם עם זה וביום שהתגייסתי ידעתי שבחרתי נכון. אחרי חצי שנה בשירות, שאתה רואה חברים שממשיכים בקריירה, זה צובט קצת בלב, אבל  זה עשה לי טוב לדעת שאני ממשיך את דרכו של אבי. בכפר יש אווירה של תרומה למדינה, גיוס לקרבי וליחידות מובחרות, זה השפיע מאוד כי  אם הייתי כדורגלן לא הייתי יכול לתרום באותה הדרך".

גם בצבא הכל אצל חמזה התגלגל מהר, אבל הוא מתאר שלתפקיד קצונה הוא כיוון.  "ידעתי שזה המסלול שלי. יצאתי לקצונה כדי למקסם את התרומה שלי למדינה ולהתפתח. כיום להיות קצין בחיל ההנדסה זו משימה קשה. החיל קיבל את הכבוד הראוי לו במבצע צוק איתן. אני רואה את עצמי בצבא לאורך שנים, כל פעם אני מציב עוד מטרה והמטרה הבאה היא לצאת לקורס מ"פ. הכדורגל יישאר רק לתחביב בשכונה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות